Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
img

10 Voedingsmiddelen die bijna zuiver eiwit zijn

1487 Views

10 Voedingsmiddelen die bijna zuiver eiwit zijn

Eiwit is een essentiële macronutriënten die vele functies dient in het lichaam.

De aanbevolen hoeveelheid eiwit is 0,37 gram per pond lichaamsgewicht of 0,8 g / kg(1).

Echter, lichamelijk actieve mensen hebben 0,6-0,9 gram per pond, of 1,4-2 g / kg nodig(1, 2).

Onderzoek toont aan dat eiwitrijke diëten helpen ook met gewichtsverlies(3).

De eenvoudigste manier om uw eiwitinname te verhogen is om meer eiwitrijke voedingsmiddelen te eten.

Dat gezegd zijnde, niet alle eiwitrijke voedingsmiddelen zijn gelijk aan elkaar. Sommigen zijn zeer hoog, vrijwel uitsluitend eiwit en water.

Al de hier genoemde voedingsmiddelen bestaan uit meer dan 80% eiwit.

Hier zijn 10 voedingsmiddelen die bijna zuiver eiwit zijn.

1. Kipfilet

Kip is één van de meest gebruikte eiwitrijke voedingsmiddelen.

De borst is het magerste deel. 85 gram gebraden kippenborst zonder vel zal u ongeveer 27 gram eiwit en 140 calorieën geven(4).

Sommige studies tonen aan dat het eten van kip op een eiwitrijk dieet kan helpen gewicht te verliezen. Echter, dezelfde voordelen wordt ook gezien met rundvlees als belangrijkste eiwitbron (56).

Voedingsprofiel van een kip wordt vaak beïnvloed door wat ze te eten krijgen. Scharrelkippen hebben hogere niveaus van antioxidanten en de omega-3(7).

Naast eiwit, kip is ook een goede bron van niacine, vitamine B6, selenium en fosfor(4).

Eiwitgehalte in 100 gram: 31 gram (80% calorieën).

Kortom: Kipfilet is een zeer populaire bron van eiwit, een 3-ons kippenborst biedt 27 gram. Het is ook een rijke bron van B-vitaminen en mineralen.

2. Kalkoen borst

Raw Turkije Breast

Kalkoen is een vetarme bron van eiwitten . De borst is het magerste deel van deze vogel.

Een 85 gram portie gebraden, ontvelde kalkoenfilet bevat ongeveer 24 gram eiwit en 115 calorieën(8).

Kalkoen is ook rijk aan niacine, vitamine B6, selenium, fosfor en zink(8).

Het bevat ook grote hoeveelheden tryptofaan. Dit aminozuur helpt het synthetiseren van serotonine, een belangrijke neurotransmitter.

Eiwitgehalte in 100 gram: 30 gram (95% calorieën).

Kortom: Kalkoen is een caloriearm bron van eiwitten, ongeveer 95% van de calorieën. Het bevat ook B-vitaminen en mineralen zoals selenium en zink.

3. Eiwit

Zoals de meeste andere dierlijke voedingsmiddelen bevatten eieren hoogwaardige eiwitten omdat ze alle aminozuren bieden.

De meeste van de vitaminen, mineralen en antioxidanten in eieren zijn te vinden in de dooier. Echter het wit van het ei bevat ten minste 60% van het eiwit.

Een 243 gram portie eiwit van het ei geeft 26 gram eiwitten en slechts ongeveer 115 calorieën(9).

Eiwitgehalte in 100 gram: 11 gram (91% calorieën).

Kortom: Het eiwit bestaat voornamelijk uit water en eiwitten. Ongeveer 91% van de calorieën in het eiwit zijn eiwitten.

4. Gedroogde vissen

Gedroogde vis is een lekkere snack die wordt geleverd in vele variëteiten.

Kies voor een eiwitrijk en vetarm optie, kabeljauw, heilbot, schelvis of bot.

Slechts een 28 gram van gedroogde vis geeft 18 gram eiwitten(10).

Gedroogde vis heeft vele voordelen. Zo wordt ook belast met vitamine B12, kalium, magnesium, selenium en andere voedingsstoffen(10).

Eiwitgehalte in 100 gram: 63 gram (93% calorieën).

Kortom: Gedroogde vis is extreem hoog in eiwit, tot 93% van de calorieën. Het bevat ook omega-3 vetzuren en grote hoeveelheden van bepaalde vitaminen en mineralen.

5. Garnalen

Garnalen zijn een heerlijk om in uw voeding op te nemen.

Ze zijn niet alleen rijk aan eiwitten, maar ook laag in calorieën, koolhydraten en vet. Een 85 gram portie garnalen bevat 17 g eiwit en slechts 90 calorieën(11).

Garnalen zijn rijk aan vitamine D, niacine en vitamine B12. Ze bevatten ook ijzer , fosfor, koper en selenium(11).

Bovendien garnalen bevatten antioxidanten zoals astaxanthine , die ontsteking en oxidatieve schade vermindert(1213).

Eiwitgehalte in 100 gram: 20 gram (82% calorieën).

Kortom: Garnalen zijn een goede bron van eiwitten, en 82% aan calorieën. Ze bevatten ook vitaminen, mineralen en nuttige antioxidanten.

6. Tonijn

Tonijn in a Can

Tonijn is zeer laag in calorieën en vet, waardoor het een bijna zuiver-eiwit maakt.

Een 85 g rauwe geelvintonijn kan ongeveer 20 gram eiwitten geven, met slechts 92 calorieën(14).

Het is ook een goede bron van B-vitamines, plus mineralen zoals magnesium, fosfor en kalium.

Tonijn heeft ook antioxiderende eigenschappen als gevolg van grote hoeveelheden selenium. Een 100 gram portie bevat 52% van de dagelijkse hoeveelheid.

Bovendien tonijn is een goede bron van omega-3-vetzuren , die ontstekingen kan bestrijden.

Toch moet het kwikgehalte van tonijn worden meegenomen. Het selenium gehalte in tonijn helpt beschermen tegen kwik toxiciteit, maar de biologische beschikbaarheid van selenium is hoger wanneer de vis rauw wordt geconsumeerd in plaats van gebakken.

Om de kwik-inname te beperken, kunt u overwegen tonijn niet meer dan één keer per maand te eten(15).

Indien mogelijk, koop altijd verse tonijn. Echter, ingeblikte tonijn is ook een praktische optie.

Eiwitgehalte in 100 gram: 23 gram (92% calorieën).

Kortom: Tonijn is een van de magerste soorten vis. Het biedt 20 gram eiwit in een 85 gram portie, maar bevat zeer weinig calorieën.

7. Heilbot

Heilbot is een andere vis, dat een rijke bron van complete eiwitten is. Een half filet (159 gram) van heilbot bevat 42 gram eiwit en 223 calorieën(16).

Alaskan heilbot is ook een uitstekende bron van omega-3 vetzuren, waardoor het een effectieve ontstekingsremmende vis is.

Heilbot is ook rijk aan selenium. Bovendien heeft het goede hoeveelheden vitamine B3, B6 en B12, en mineralen zoals magnesium, fosfor en kalium(16).

Echter, vanwege de hoge kwikconcentraties, moet je heilbot niet te vaak eten(17).

Indien mogelijk, koop heilbot vers van een lokale vismarkt.

Eiwitgehalte in 100 gram: 27 gram (81% calorieën).

Kortom: Heilbot biedt grote hoeveelheden complete eiwitten, 42 gram in een halve filet. Het is rijk aan omega-3 vetzuren, B-vitaminen en mineralen zoals selenium en magnesium.

8. Tilapia

Raw Tilapia Filets

Tilapia is een populaire, relatief goedkope vis .

Het is een witte, zoetwatervis, dat een goede bron van eiwitten is en laag in calorieën en vet.

Een 85 gram portie van tilapia kan tot 20 gram eiwitten bevatten met slechts 110 calorieën(18).

Tilapia heeft één of andere controverse verhoogd, omdat het heeft een hogere omega-6 verhouding omega-3 dan andere soorten vissen, ongeveer 1:1(19).

Toch is de hoeveelheid omega-6 in een portie tilapia niet genoeg tot een reden van bezorgdheid te zijn.

Tilapia is ook een goede bron van B-vitamines en mineralen zoals selenium, fosfor en kalium(18).

Eiwitgehalte in 100 gram: 26 gram (81% calorieën).

Kortom: Tilapia bevat veel eiwit, ongeveer 81% van de calorieën.Het bevat ook B-vitaminen en mineralen zoals selenium en fosfor.

9. Kabeljauw

Kabeljauw is een koudwater vis met een heerlijk, grillig wit vlees.

Deze vis zit vol met eiwitten. Het is ook laag in calorieën en weinig vet. Een 85 gram portie bevat ongeveer 20 gram eiwitten en slechts 90 calorieën(20).

Kabeljauw een goede bron van vitamine B3, B6 en B12, en omega-3 vetzuren – die voordelen bieden voor het hart.

Bovendien kabeljauw bevat selenium, magnesium, fosfor en kalium.

Eiwitgehalte in 100 gram: 23 gram (93% calorieën).

Kortom: Kabeljauw is een mager witvis met eiwit en 93% van de calorieën. Het is laag in calorieën en vet, maar bevat vitaminen, mineralen en hart-gezonde omega-3 vetzuren.

10. Koolvis

Raw Pollock visfilet op een Plaat

De Alaska koolvisis een uitstekende, milde-op smaak gebrachte vis.

Deze witte vis zit boordevol eiwitten.

Een 85 gramportie bevat 20 gram eiwit en ongeveer 100 calorieën.

De Alaska koolvis is een uitstekende bron van omega-3 vetzuren. Het bevat ook grote hoeveelheden choline en vitamine B12, evenals vele andere voedingsstoffen(21).

Interessant, koolvis heeft ook één van de laagste inhoud van kwik van alle vissen(22).

Eiwitgehalte in 100 gram: 24 gram (89% calorieën).

Kortom: Koolvis is een populaire vis met eiwit met 89% van de calorieën. Het is zeer laag in kwik, maar een goede bron van omega-3 vetzuren en andere voedingsstoffen.

Tot Slot

Al de hier genoemde voedingsmiddelen bestaan uit meer dan 80% aan eiwitten.

Velen hebben ook andere gezondheidsvoordelen, vanwege hun hoge gehalte aan omega-3 vetzuren, vitamines en mineralen.

Omdat deze voedingsmiddelen zo rijk zijn in eiwitten, zijn ze ook ongelooflijk vullend ondanks het feit dat ze laag zijn in calorieën.

Om deze reden, behoren zij ook tot de meest gewichtsverlies vriendelijke voedingsmiddelen dat je kunt eten .

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

achttien − 2 =

It is main inner container footer text