Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
img

De 7 beste vervangingsmiddelen voor zure room

26 Views

De 7 beste vervangingsmiddelen voor zure room

Zure room is een populair gefermenteerd zuivelproduct dat op verschillende manieren wordt geconsumeerd.

Het wordt vaak gebruikt als smaakmaker in gerechten zoals soepen en gebakken aardappelen, maar het kan ook worden gebruikt als ingrediënt in gebak zoals cake en koekjes.

Het is gemaakt door het combineren van room, dat is de vetarme laag afgeroomd van de bovenkant van volle melk, met melkzuurbacteriën. Deze bacteriën verbruiken de suiker in de room, ook bekend als lactose, en geven melkzuur af als afvalproduct.

Het melkzuur zorgt ervoor dat de room zuurder wordt, wat resulteert in een zure smaak.

Hoewel zure room voor veel mensen een populair voedingsmiddel is, kunnen sommige mensen het niet gebruiken of willen het niet gebruiken vanwege voorkeuren, intoleranties of allergieën.

Dit artikel bevat de 7 beste vervangers voor zure room, inclusief hoe ze te gebruiken.

Redenen waarom u een vervanger nodig heeft

Mogelijk moet u zure room vervangen om verschillende redenen, waaronder:

  •  Melkallergie: Koemelk is een veel voorkomend allergeen. Tussen 2-3% van de kinderen jonger dan drie jaar is allergisch voor melk. Hoewel uit statistieken blijkt dat ongeveer 80% van de kinderen deze allergie ontgroeit, moeten sommige mensen levenslang melk vermijden (1).
  •  Lactose-intolerantie: Lactose is een suiker die wordt aangetroffen in melkproducten.Mensen die lactose-intolerant zijn, kunnen het niet afbreken vanwege een tekort aan lactase, het enzym dat nodig is om lactose af te breken (23).
  •  Veganistisch dieet: sommige kiezen ervoor om dierlijke producten van hun dieet uit te sluiten. Mensen met een veganistisch dieet eten bijvoorbeeld strikt plantaardig voedsel om vele redenen, waaronder gezondheid, dierenwelzijn en milieukwesties.
  •  Gezondheidsredenen: veel mensen vermijden melk en melkproducten om een ​​aantal gezondheidsredenen, waaronder huid- en hormonale gezondheid, terwijl anderen bezorgd zijn over het gebruik van antibiotica en groeihormonen bij melkkoeien  (45).
  •  Vetarme voeding: reguliere zure room bevat veel vet. In feite komt 91% van de calorieën in gewone zure room uit vet. Hoewel deze voedingsstof buitengewoon belangrijk is, kiezen veel mensen ervoor om vet te vermijden wanneer ze proberen extra kilo’s kwijt te raken (6).
  •  Smaak: sommige mensen houden eenvoudigweg niet van de scherpe smaak van zure room. Of misschien is een vervanger nodig omdat er geen zure room beschikbaar is om een ​​favoriete cake te bakken of een vers gemaakte pot met chili op te zetten.

Sommige mensen kunnen of willen deze populaire smaakmaker om verschillende redenen niet eten.

Gelukkig zijn er veel alternatieven voor zuivel en niet-zuivelproducten die dit uitstekend vervangen.

1-4: Op zuivel gebaseerde vervangingsmiddelen

Er zijn verschillende goede zuivelopties voor het vervangen van zure room, waaronder Griekse yoghurt, cottage cheese, crème fraîche en karnemelk.

1. Griekse yoghurt

Griekse yoghurt is een uitstekende vervanger voor zure room.

Terwijl gewone yoghurt een hoger percentage vloeistof bevat, of wei, wordt Griekse yoghurt gespannen om een ​​groot deel van de wei te verwijderen. Het resultaat is een dikkere, zurige versie van yoghurt die sterk lijkt op zure room.

Bovendien bevat Griekse yoghurt minder calorieën en vet en meer eiwitten dan volvette zure room.

Een 28 gram Griekse yoghurt bevat 37 calorieën, 3 gram vet en 2 gram eiwit.Dezelfde hoeveelheid volvette zure room bevat 54 calorieën, 6 gram vet en 1 gram eiwit (67).

Griekse yoghurt kan worden gebruikt als vervanging voor dipsauzen, dressings en toppings.

Bovendien kunnen gelijke delen volvette Griekse yoghurt worden gebruikt in plaats van gewone zure room in elk recept, inclusief gebakken producten.

Kortom:Griekse yoghurt is een gespannen yoghurt met een dikkere textuur die lijkt op zure room. Het is echter lager in calorieën en vet en kan in veel recepten worden gebruikt als vervanging voor zure room.

2. Cottage Cheese

Deze kaas heeft een rijke geschiedenis. In feite werd de naam Cottage Cheese bedacht in de 18e eeuw, toen Amerikaanse kolonisten melkresten gebruikten voor het maken van boter om een ​​zachte kaas te creëren in hun kleine huizen, cottages genaamd.

Cottage cheese is een product van kaaswrongel. Cottage chees is het vaste deel van de melk dat overblijft na het maken van de kaas, terwijl wei het vloeibare deel is.

Het is mild met een zachte en romige textuur. Bovendien wordt het aangeboden in verschillende vetpercentages en wrongelgroottes, van klein tot groot.

Ook is cottage cheese veel lager in calorieën en vet en hoger in eiwitten dan zure room.

Een 112 gram portie bevat 110 calorieën, 5 gram vet en 12,5 gram eiwit. Ter vergelijking: een 112 gram portie zure room bevat 222 calorieën, 22 gram vet en slechts 2,5 gram eiwit (68).

Deze kaas is een uitstekende vetarme vervanger met een hoger eiwitgehalte.

In feite kan een portie cottage cheese worden gemengd met 4 eetlepels melk en 2 theelepels citroensap om zure room in elk recept te vervangen.

Kortom:Cottage cheese is een zachte, milde kaas met minder calorieën en vet en aanzienlijk meer eiwitten dan zure room. Het kan worden gecombineerd met melk en citroensap om te worden gebruikt in plaats van zure room in recepten.

3. Crème Fraîche

Crème fraîche betekent letterlijk verse room. Dit zuivelproduct lijkt erg op zure room en is gemaakt door een bacteriecultuur toe te voegen aan zure room.

Hoewel crème fraîche vergelijkbaar is met zure room, heeft het een dikkere, kaasachtige consistentie en is de smaak minder zuur.

In tegenstelling tot cottage chees en Griekse yoghurt, bevat het een grotere hoeveelheid vet en calorieën dan zure room. Het is dus misschien niet de beste keuze voor degenen die calorieën tellen .

Een portie van één ons (28 gram) bevat 100 calorieën en 11 gram vet, wat bijna het dubbele is van de hoeveelheid zure room (69).

Hoewel crème fraîche een levensmiddel dat rijk is aan calorieën, maakt het hoge vetgehalte het een ideaal ingrediënt in sauzen en soepen.

Crème fraîche kan worden gebruikt als een gemakkelijk één-op-één vervangingsmiddel voor zure room, maar houd er rekening mee dat de mildere smaak ervan de smaak van het recepten kan veranderen.

Kortom:Crème fraîche lijkt veel op zure room, maar bevat meer vet en calorieën. Het kan worden gebruikt als een één-op-één vervanging, maar de milde smaak kan de smaak van recepten veranderen.

4. Karnemelk

Traditioneel verwijst de term karnemelk naar de vloeistof die overblijft na het maken van boter uit gecultiveerde room.

Bij dit proces moest de melk gedurende een bepaalde periode buiten gebruik worden gesteld.

Tijdens de rustperiode fermenteerden in de natuur voorkomende melkzuurbacteriën de melksuikers, wat resulteerde in een zurige vloeistof, karnemelk genaamd.

Hoewel het nog steeds gebruikelijk is in India en Pakistan, wordt het in het Westen minder vaak gebruikt.

Net als zure room wordt commerciële karnemelk gepasteuriseerd, waarbij de bacteriën worden toegevoegd na het verhittingsproces.

Hoewel de zurige smaak vergelijkbaar is met die van zure room, is het een vloeistof en kan het alleen worden gebruikt als vervanging voor zure room in gebak of dressings.

Kortom:Karnemelk is een zurige vloeistof die kan worden gebruikt als vervanging voor zure room in gebak of dressings.

5-7: Niet-zuivel alternatieven

Naast zuivelvervangers voor zure room zijn er verschillende niet-zuivel alternatieven die u kunt gebruiken. Deze veganistische opties omvatten kokosmelk, cashewnoten en sojaproducten.

5. Kokosmelk

Kokosmelk is een uitstekend niet-zuivel alternatief voor zure room.

Niet te verwarren met kokoswater, kokosmelk komt van het vlees van vers geraspte kokosnoot.

Het is een belangrijk ingrediënt in de Zuidoost-Aziatische, Zuid-Amerikaanse en Caribische keuken en is in Noord-Amerika steeds populairder geworden.

Kokosmelk is lactosevrij en veganistisch, waardoor het een uitstekende optie is voor mensen met melkallergie of dieetbeperkingen (10).

Interessant is dat het een uitzonderlijke vervanger is voor zure room.

De room bovenop pure kokosnootmelk kan worden afgeschept en gemengd met appelciderazijn, citroensap en zeezout om te worden gebruikt als een zure roomvervanger op basis van planten om je favoriete gerechten te maken.

Pure kokosmelk kan ook een uitstekende zure roomvervanger zijn in gebakken producten.Voeg gewoon 1 eetlepel citroensap toe voor elke kop kokosmelk om de zure smaak na te bootsen.

Kortom:Kokosmelk is een veganvriendelijke zure roomvervanger die gemakkelijk in veel recepten kan worden gebruikt.

6. Cashewnoten

Hoewel het misschien als een verrassing komt, zijn cashewnoten een goede vervanger voor zure room.

Cashewnoten zijn boterachtige, zoete noten met een relatief hoog vetgehalte. Hun hoge vetgehalte maakt hen tot een uitstekend zuivelvrij alternatief voor zure room.

Een 28 gram portie levert 155 calorieën en 12 gram vet. Cashewnoten zijn ook een geweldige bron van eiwitten, met 5 gram per 28 gram(11).

Een rijke en zure veganistische room kan worden gemaakt door geweekte cashewnoten te mengen met azijn, citroensap en zeezout.

Deze zuivelvrije zure roomvervanger is een geweldige aanvulling in soepen en bijgerechten, hoewel het wellicht niet ideaal is voor het bakken.

Kortom:Cashewnoten zijn een vetrijke noot die kan worden geweekt en vermengd met azijn, citroensap en zout voor een veganistische versie van zure room.

7. Soja

Er zijn veel commerciële soja-gebaseerde zure roomvervangers op de markt die geschikt zijn voor veganisten en mensen met een allergie voor melkproducten.

De meeste op soja gebaseerde alternatieven voor zure room hebben een vergelijkbare hoeveelheid calorieën en vet als zure room.

Een typische portie zure room op basis van soja bevat bijvoorbeeld 57 calorieën en 5 gram vet, terwijl dezelfde hoeveelheid zure room 54 calorieën en 6 gram vet bevat (612).

Bovendien kunnen deze producten worden gebruikt als één-op-één vervanging voor zure room in recepten en bakken, waardoor ze een handige optie zijn voor mensen die geen zuivelproducten consumeren.

Ze bevatten echter meestal een aantal ingrediënten, waaronder toegevoegde suikers en conserveermiddelen, die sommige mensen om gezondheidsredenen willen vermijden.

Gelukkig kunt u thuis eenvoudig een op soja gebaseerde versie van zure room maken. Meng eenvoudig tofu met appelciderazijn, citroensap en zout.

Kortom: Commerciële of zelfgemaakte zure room op basis van soja zijn geschikt voor veganisten en mensen met een allergie voor melk. Ze kunnen worden gebruikt in plaats van zure room in recepten.

Tot slot

Zure room is een populair ingrediënt. Sommige mensen hebben echter een smakelijk alternatief nodig vanwege allergieën, voorkeuren of simpelweg omdat ze een vervanging zoeken voor in een recept nodig hebben.

Gelukkig is er een grote verscheidenheid aan geschikte zuivel- en niet-zuivelproducten voor zure room.

Sommige vervangingen van zure room worden het best gebruikt voor toppings en dressings, terwijl anderen een uitstekende toevoeging zijn aan gebakken produkten.

Als u op zoek bent naar een vervanger voor zure room die de smaak van uw favoriete gerecht niet schaadt, is het kiezen van een optie uit deze lijst de juiste keuze.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

dertien + drie =

It is main inner container footer text