Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
img

8 Gezondheidsvoordelen van het eten van guaves

1576 Views

8 Gezondheidsvoordelen van het eten van guaves

Guaves is een tropische superfruit van oorsprong uit Centraal-Amerika.

Ze zijn ovaal van vorm met licht groen of gele huid die eetbare zaden bevatten.

Ze zijn ongelooflijk rijk aan antioxidanten, vitamine C, kalium en vezels. Deze opmerkelijke voedingsstoffen geeft hen veel voordelen voor de gezondheid.

In dit artikel worden de gezondheidsvoordelen van guaves beschreven die worden ondersteund door wetenschappelijk onderzoek.

1.Guave extract en guava theebladeren kunnen helpen bij een lagere bloedsuikerspiegel

Er zijn aanwijzingen dat guave bloedsuikerspiegel kan verbeteren.

Verschillende laboratorium en dierlijke studies bleek guave extract verlaagde bloedsuikerspiegel, verbeterde lange termijn bloedsuikerspiegel en verminderde insulineresistentie(1, 2, 3, 4, 5).

Dit is goed nieuws voor mensen met diabetes of mensen die risico lopen.

Een paar studies bij mensen hebben ook indrukwekkende resultaten laten zien.

Een studie bij 19 mensen bleek dat het drinken van guave theebladeren verlaagt de bloedsuikerspiegel na een maaltijd. Het effect duurde tot twee uur(3).

Een andere studie waarbij 20 mensen met diabetes type 2 bleek dat het drinken van guave theebladeren verlaagde bloedsuikerspiegel na een maaltijd met meer dan 10%(3).

Kortom: Guava extract kan helpen bij het verbeteren van de bloedsuikerspiegel bij mensen met diabetes of mensen die risico lopen.

2. Eten van meer guaves kan helpen uw hart gezond te houden

Rood hart, Concept van de Gezondheid

Guaves kunnen helpen de gezondheid van het hart een boost te geven op een aantal verschillende manieren.

Veel wetenschappers geloven dat de hoge niveaus van antioxidanten en vitamines in guave kan helpen het hart te beschermen tegen schade door vrije radicalen (6).

De hogere niveaus van kalium en oplosbare vezel in guaves daarvan wordt gedacht bij te dragen aan verbeterde hart gezondheid.

Eten van guave wordt ook gekoppeld aan lagere bloeddruk, een afname van het “slechte” LDL-cholesterol en een verhoging van het “goede” HDL cholesterol.(7).

Aangezien hoge bloeddruk en een hoog niveau van LDL-cholesterol zijn gekoppeld aan een hoger risico op hart-en vaatziekten en beroertes, het toevoegen van matige hoeveelheden guave aan uw voeding kan leiden tot waardevolle voordelen.

Een 12 weken durende studie bij 120 mensen bleek dat het eten van rijpe guave voor de maaltijd veroorzaakt een algehele daling van de bloeddruk met 8-9 punten, een daling van de totale cholesterol met 9,9% en een toename van het ‘goede’ HDL-cholesterol met 8% (8).

Ditzelfde effect werd waargenomen in verscheidene andere studies (9, 10).

Kortom: De consumptie van guaves kan een positief effect op de gezondheid van het hart hebben door het verlagen van de bloeddruk, het verminderen van slechte cholesterol en het verhogen van goede cholesterol.

3. Guave blad extract kan helpen verlichten van pijnlijke symptomen van de menstruatie

Veel vrouwen ervaren dysmenorroe – pijnlijke symptomen van de menstruatie, zoals maagkrampen.

Echter, er zijn aanwijzingen dat guave extract eigenlijk de pijnintensiteit van menstruatiepijn kan verminderen.

Een onderzoek bij 197 vrouwen die pijnlijke symptomen ervaren hadden na het dagelijks nemen van 6 mg van guave blad extract resulteerde in een verminderde intensiteit van de pijn. Het bleek zelfs nog krachtiger te zijn dan sommige pijnstillers(11).

Guave extract wordt beschouwd als een “spasmolytisch” effect op de baarmoeder, wat betekent dat het spasmen van gladde spieren, ook bekend als krampen verlicht(12).

Kortom: Het nemen van ten minste 6 mg van guave blad extract per dag kan helpen de symptomen van pijnlijke menstruatie te verminderen.

4. Eten van meer guaves of het nemen van guava extract kan het spijsverteringsstelsel van profiteren.

Guaves zijn een uitstekende bron van voedingsvezels .

Daarom is het eten van meer guaves een hulp bij een gezonde stoelgang en het voorkomen van constipatie .

Slechts een guave kan 12% van de aanbevolen dagelijkse inname van vezels  bieden(13).

Naast het voorkomen of verlichten van verstoppingen kan guaves de intensiteit en duur van diarree verminderen(14, 15, 16).

Verscheidene studies hebben ook aangetoond dat guave extract is antimicrobieel. Dit betekent dat het schadelijke bacteriën in de darm die diarree veroorzaakt kan uitschakelen(14, 17).

Kortom: Het consumeren van guaves of guave extract kan voorkomen of verminderen de symptomen van diarree en obstipatie.

5.Guaves zijn gewichtsverlies vriendelijk

Black weegschaal en een meetlint

Guaves zijn een gewichtsverlies vriendelijk.

Met slechts 37 calorieën in een vrucht en 12% van de aanbevolen dagelijkse inname van vezels, ze zijn een vullend, caloriearme snack(13).

In tegenstelling tot sommige andere caloriearme snacks, zitten ze vol met vitamines en mineralen -, zodat u niet de belangrijke voedingsstoffen mist.

Ze smaken ook geweldig. Wanneer guaves rijp zijn, ze zijn heerlijk zoet.

Kortom: Guaven zitten vol vezels en weinig calorieën, waardoor ze een gewichtsverlies vriendelijke snack zijn.

6. Hoge niveaus van antioxidanten in guaves kunnen een anti-kanker effect hebben

Green Guava

Guave extract heeft aangetoond dat het een anti-kanker effect heeft.

Laboratorium en dierlijke onderzoeken tonen aan dat guave extract kan voorkomen en zelfs de groei van kankercellen stoppen (18, 19).

Dit is waarschijnlijk te wijten aan de hoge krachtige antioxidanten die voorkomen dat vrije radicalen cellen beschadigen, één van de belangrijkste oorzaken van kanker(19).

In een laboratorium onderzoek bleek dat guave bladolie was vier keer meer effectief bij het stoppen van de groei van kankercellen dan bepaalde geneesmiddelen tegen kanker(20).

Het effect van guave extract op kankercellen bij mensen moet nog worden onderzocht.

Conclusie: De hoge niveaus van antioxidanten in guave kan helpen voorkomen de ontwikkeling en groei van kankercellen.

7. Eten van guaves kan helpen uw immuniteit te stimuleren

Lage niveaus van vitamine C in het lichaam zijn verbonden met een verhoogd risico op infectie en ziekte.

Guaves zijn een fantastische manier om deze voedingsstof te krijgen, als één van de rijkste voedingsbronnen van vitamine C.

In feite, een guave levert ongeveer het dubbele van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) voor vitamine C. Dit is bijna het dubbele van de hoeveelheid dat u zou krijgen van het eten van een sinaasappel(13).

Vitamine C speelt een belangrijke rol bij het gezond immuunsysteem (21).

Hoewel het niet bewezen is dat verkoudheid kan worden voorkomen, vitamine C heeft aangetoond dat het de duur kan verminderen(22).

Ook is er aangetoond dat ze antimicrobieel zijn. Dit betekent dat het helpt het doden van slechte bacteriën en virussen die kan leiden tot infecties(21).

Omdat vitamine C gemakkelijk kan worden uitgespoeld door het lichaam, is het belangrijk om regelmatig binnen te krijgen in uw voeding.

Kortom: Guaven zijn één van de rijkste voedingsbronnen van vitamine C. Het handhaven van een adequaat niveau van deze vitamine is belangrijk voor de bescherming tegen ziekte en infecties.

8. Eten van guaves is goed voor je huid

drie Guaves

Het brede scala aan vitaminen en antioxidanten verpakt in een guave kan wonderen doen voor je huid.

Hun hoge niveaus van antioxidanten kunnen helpen bij de bescherming van de huid tegen beschadiging. Dit kan het verouderingsproces vertragen en helpt rimpels te voorkomen(23).

Wat meer, guave extract kan zelfs helpen bij de behandeling van acne.

In een laboratorium onderzoek bleek dat guave blad extract was effectief in het doden van acne veroorzakende bacteriën in de huid. Dit is waarschijnlijk te wijten aan de antimicrobiële en ontstekingsremmende eigenschappen van guave extract (24).

Meer studies zijn nodig om de rol van guaves en guave extract voor het behoud van een gezonde huid te bevestigen.

Kortom: De antioxidanten en vitamines in guaves kan helpen de veroudering van de huid te vertragen, terwijl guave extract kan helpen bij de behandeling van acne.

Tot Slot

Guaves zijn ongelooflijk lekker en vol met voedingsstoffen.

Ze zijn laag in calorieën, rijk aan vezels en is een uitstekende aanvulling op een gezonde voeding.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

elf + zes =

It is main inner container footer text