Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
img

8 Manieren om uw koffie super gezond te maken

1685 Views

8 Manieren om uw koffie super gezond te maken

Koffie is goed voor je.

Voor veel mensen, is het eigenlijk de grootste bron van antioxidanten in onze voeding, meer dan zowel fruit als groenten … gecombineerd.

Hier zijn een paar tips om uw koffie te zetten van gezond … tot super gezond.

1. Geen cafeïne voor het slapen

Cafeïne is een stimulerend middel.

Dit is een van de belangrijkste redenen waarom we zo veel van koffie genieten … de cafeïne geeft ons een boost van energie en helpt ons wakker te blijven als we moe zijn.

Maar als we koffie laat drinken op de dag, dit kan ons bemoeilijken om te slapen, maar slecht slapen kan allerlei problemen veroorzaken (3, 4).

Daarom is het belangrijk om geen koffie laat op de dag te drinken. Als je moet, kiest dan decafe of kies voor een kopje thee, die veel minder cafeïne dan koffie bevat.

Onthoud geen koffie meer 2-3 uur voor dat je naar bed gaat is een goede richtlijn, afhankelijk hoe gevoelig je bent voor de cafeïne.

Hier zijn een paar tips om uw koffie te zetten van gezond … tot super gezond.

2.Voeg geen suiker in de koffie toe

Glas Volledige suikerklontjes

Het is heel gemakkelijk om koffie te zetten in iets totaal ongeschikt is voor menselijke consumptie.

De beste manier om dat te doen is om een hele hoop suiker er in te doen, dat is misschien wel de enige slechtste ingrediënt in de moderne voeding.

Suiker, voornamelijk te wijten aan het hoge hoeveelheid van fructose, kan allerlei ernstige ziekten zoals obesitas en diabetes veroorzaken (5, 6).

Als je niet kan voorstellen je leven zonder een zoetstof in je koffie, gebruik dan Stevia.

3. Kies een kwaliteitsmerk, bij voorkeur biologisch

Zoals het is met andere voedingsmiddelen, de kwaliteit van het product sterk afhankelijk van de verwerkingsmethode en hoe het is gekweekt.

Koffiebonen hebben de neiging om zwaar te worden besproeid met pesticiden, herbiciden en diverse giftige stoffen die niet voor menselijke consumptie bestemd zijn.

Om deze reden, raad ik je aan biologische koffie te kiezen waar mogelijk is.

4. Gebruik geen zoetstoffen

Kop koffie

Kunstmatige zoetstoffen in je koffie in plaats van suiker lijkt misschien een goed idee, gezien het feit dat ze calorie vrij zijn.

Maar het bewijs ondersteund dat niet.

Meerdere observationele studies associëren kunstmatige zoetstoffen met allerlei gezondheidsproblemen (7, 8).

Om deze reden, gebruik geen kunstmatige zoetstoffen in je koffie.

Nogmaals, Stevia is een natuurlijk alternatief, maar echt … ongezoete koffie is geweldig als je gewoon jezelf wat tijd geeft om er aan te wennen.

5. Voeg wat kaneel aan uw koffie toe

Kaneel is een smakelijke kruid dat bijzonder goed mengt met de smaak van de koffie.

Studies tonen aan dat kaneel bloedglucose, cholesterol en triglyceriden bij diabetici kunnen verlagen.

Als je wat andere smaak wil, probeer het toevoegen van een vleugje kaneel. Het is verrassend lekker.

6. Vermijd vetarme en kunstmatige creamers

De commerciële vetarme en kunstmatige creamers die u tegenkomt in de supermarkt worden verwerkt en zitten vol met onnatuurlijke, schadelijke ingrediënten.

Koffiebonen Horizontaal Spread

 

In plaats daarvan overweeg om volle melk te gebruiken of biologische, gepasteuriseerde koffiemelk te kopen.

Studies tonen aan dat vetrijke zuivelproducten daadwerkelijk worden geassocieerd met een verminderd risico op obesitas.

7. Voeg  cacao aan uw koffie toe.

Cacao zit vol met met antioxidanten en in verband met alle soorten van voordelen voor de gezondheid, met inbegrip van een verminderd risico op hart-en vaatziekten.

Probeer het toevoegen van een beetje organisch ongezoete cacao in uw koffie.

8. Zet uw koffie met behulp van een koffiefilter

 

Koffie kan schadelijke stoffen bevatten bekend als diterpenen, die het cholesterolgehalte kan verhogen in het bloed bevatten.

Echter, het wegwerken van hen is eenvoudig … gewoon gebruik maken van een koffiefilter.

Koffiezetten met een koffiefilter verwijdert effectief alle diterpenen, maar laat de cafeïne en heilzame antioxidanten passeren.

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

dertien + tien =

It is main inner container footer text