img

Is amandelmelk gezond?

2009 Views

Is amandelmelk gezond?

Wie op zoek is naar een zuivel-vrij melkvervanger en zich af vroeg, “Is amandelmelk goed voor je?” Of je bent een veganist, gevoelig bent voor melk of gewoon niet van de smaak van melk houdt, amandelmelk is een fantastisch alternatief.

Terwijl amandelmelk steeds populairder wordt, is het belangrijk om op te merken dat het niet zo veel eiwit of calcium bevat, dus zorg ervoor dat je voldoende hoeveelheden ontvangt uit andere bronnen. Een kopje bevat slechts een gram eiwit versus 8 gram koemelk en 2 milligram calcium versus 300 milligram in koemelk.

Zoals met alles wat je koopt, zorg ervoor dat je de etiketten leest en koop amandelmelk dat de minste hoeveelheid conserveringsmiddelen en andere additieven bevat.

11 Voordelen van Amandelmelk

1. Het helpt bij gewichtsbeheersing.

Een kopje amandelen melk bevat slechts 60 calorieën, in tegenstelling tot 146 calorieën in volle melk. Het zorgt voor een uitstekend alternatief dat zal helpen om je huidige gewicht te handhaven of iets te verliezen.

2. Het houd uw hart gezond.

Er zit geen cholesterol of verzadigd vet in amandelmelk. Het is ook laag in natrium en hoog in gezonde vetten (zoals omega vetzuren, kenmerkend voor vis), dat helpt om hoge bloeddruk en hartziekten te voorkomen.

3. Het houd uw botten sterk.

Hoewel het niet zo veel calcium bevat als in koemelk, amandelmelk bevat wel 30 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid, en 25 procent van de aanbevolen hoeveelheid vitamine D, waardoor het risico op artritis en osteoporose verkleint en het verbetert de immuunfunctie. Plus, deze twee voedingsstoffen werken samen voor gezonde botten en tandvorming.

4. Het houd je huid gezond.

Amandelmelk bevat 50 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine E ,en eigenschappen die essentieel zijn voor de gezondheid van de huid, zoals het beschermen tegen beschadiging door de zon.

5. Het heeft nauwelijks invloed op uw bloedsuikerspiegel.

Amandelmelk (zonder additieven) is laag in koolhydraten, wat betekent dat het uw bloedsuikerspiegel niet zal verhogen, en het vermindert het risico op diabetes. Vanwege zijn lage glycemische index, zal je lichaam de koolhydraten als energie gaan gebruiken, zodat de suikers niet als vet worden opgeslagen (super!).

6. Het draagt bij aan spierkracht en genezing.

Hoewel amandelmelk 1 gram eiwit per portie bevat veel B-vitamines zoals ijzer en riboflavine zijn belangrijk voor spiergroei en genezing.

7. Het houd je spijsvertering in toom.

Amandelmelk bevat bijna een gram vezel per portie, die belangrijk zijn voor een gezonde spijsvertering.

8. Bevat geen lactose.

Lactose-intolerantie heeft effect op ongeveer 25% van de Europese bevolking, waardoor het moeilijk is de suikers in koemelk te verteren. Dit maakt amandelmelk een geschikte, lactosevrije vervanger.

9. Het smaakt beter dan koemelk.

Amandelmelk smaakt niet zoals koemelk, perfect voor diegenen die de smaak van melk niet lekker vinden. Het heeft zijn eigen unieke smaak velen omschrijven het als licht en fris. Het is veelzijdig, wat betekent dat u het kunt gebruiken in plaats van koemelk in recepten die het nodig hebben. Het zal niet dezelfde smaak geven, maar heeft wel dezelfde consistentie.

10. Het heeft geen koeling nodig.

Wetend dat je amandelmelk niet hoeft te koelen betekent dat het makkelijker is om het mee te nemen naar het werk, of naar de camping. Het is perfect te drinken bij kamertemperatuur waardoor het handig is om het mee te nemen.

11. Amandelmelk maken.

Het is een beetje lastig om een koe te laten grazen in je achtertuin, amandelmelk is het handige alternatief om thuis te maken. Het fijnmalen van de amandelen daarna in een blender met water, vervolgens filteren van de pulp en met een zeef scheiden van de vloeistof.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

It is main inner container footer text