Augurken gezond

Zijn augurken goed voor je?

Een augurk is een kleine komkommer. Met het verschil dat een augurk rauw niet lekker is. Er zit eigenlijk kraak nog smaak aan.

Daarom worden augurken ingelegd in azijn, eventueel met kruiden en/of suiker. Er zijn vele verschillende soorten augurken; van zeer klein (cornichons) tot heel groot (zure bommen).

De veel genoemde gezondheidsvoordelen van augurken zijn onder andere dat ze gewichtsverlies kunnen bevorderen, gevuld zijn met gezonde antioxidanten, en sommige vormen van kanker kunnen worden bestreden.

Anderen noemen hun hoog natriumgehalte een verhoogd risico op maagkanker als redenen voor voorzichtigheid.

Hier is alles wat u moet weten om te beslissen of u door blijft knabbelen of het liever laat staan.

Hoe worden ze gemaakt?

Zoutwater ( gefermenteerd) toegepast voor duizenden jaren voor het behoud van voedsel buiten het groeiseizoen. Meest ingemaakte recepten vragen zout, azijn en kruiden. In delen van Azië waar olie ook gebruikt wordt om te fermenteren. Hoewel het fermenteren van komkommers wellicht het meest voorkomende soort eten in Noord-Amerika is, over de hele wereld worden alle soorten fruit en groenten, en zelfs vlees gefermenteerd.

Hoeveel is genoeg?

Elke augurk bevat onder andere een hoeveelheid calorieën, natrium en zelfs vet, dus check de feiten van de voeding op het etiket. In het algemeen bevat een komkommer /augurk tussen 1-35 calorieën en een minimaal aan vet, en een derde van uw dagelijkse aanbevolen hoeveelheid aan natrium.

Verpakt met probiotica

Het inmaken is een vorm van fermentatie. Wanneer groenten en fruit worden gefermenteerd, helpen gezonde bacteriën de moeilijk te verteren cellulose in voedingsmiddelen af ​​te breken, evenals een deel van de natuurlijke suiker. Daarom kunnen sommige mensen die lactose-intolerant zijn, mogelijk yoghurt eten. Deze gezonde bacteriën helpen om gefermenteerd voedsel veilig te houden en minder snel te bederven, en kunnen ook helpen om de goede bacteriën in uw darm te verbeteren wanneer ze worden gegeten.

Hoewel augurken niet veel vitamines en mineralen bevatten. Het eten van een augurk bij een maaltijd kan het probiotische gehalte van elke maaltijd die je eet vergroten.

Antioxidant bescherming

De natuurlijke antioxidanten in fruit en groenten helpen bij de bestrijding van vrije radicalen. Vrije radicalen zijn onstabiele chemicaliën die van nature in het lichaam worden gevormd en die tot celschade en tot problemen zoals hartaandoeningen en kanker kunnen leiden. Tijdens het koken kan voedsel de warmtegevoelige voedingsstoffen afbreken, terwijl het bewaren van groenten door middel van inmaken hun antioxiderende werking behoudt.

Hieronder de gezondheidsvoordelen van augurken

  1. Gezondheidsvoordelen van augurk/ komkommers verhogen ook uw inname van belangrijke voedingsstoffen zoals vitamine A, foliumzuur, calcium en ijzer.
  2. Een grote augurk/ komkommers bevat 32 calorieën en minder dan 1 gram vet.
  3. Gezondheidsvoordelen van augurken is dat ze 35 mg kalium bevatten. Dit is een voedingsstof die helpt bij de regulatie van een gezonde bloeddruk.
  4. Kalium is ook nodig voor het samentrekken van spieren en botten en is ook belangrijk voor de spijsvertering.
  5. Vitamine A is een voedingsstof die gezonde immuniteit door de productie van witte bloedcellen. Die op zijn beurt u beschermen tegen virussen en bacteriën die ziekte veroorzaken.
  6. Gezondheidsvoordelen van augurken is ook belangrijk voor de voortplanting, visie en botgroei.
  7.  Bèta-caroteen is een voedingsstof die wordt omgezet in vitamine A in het lichaam, een augurk is een goede manier om de voordelen voor de gezondheid van vitamine A. te verhogen.
  8. Een grote augurk heeft 114 microgram bèta-caroteen.
  9. Vrouwen hebben 90 microgram vitamine K per dag nodig en volwassen mannen hebben 120 microgram per dag nodig.
  10. Voldoende vitamine K inname is ook belangrijk voor de gezondheid van botten; een hogere inname zal uw botdichtheid verhogen, die uw risico op osteoporose op het moment als je ouder wordt verminderen.

Het nadeel

Maagkanker risico

De bevindingen zijn echter niet allemaal goed. Extreem gezouten ingelegde voedingsmiddelen kunnen u in gevaar brengen voor maagkanker. In Turkije en Japan, waar ingemaakt voedsel erg populair is, is maagkanker ook aanzienlijk hoger.

Onlangs keek een team van artsen in Turkije naar de voeding van maagkanker patiënten en ontdekte dat terwijl ze significant minder brood, ontbijtgranen, melk en sinaasappelsap aten, ze veel meer augurken aten dan de kankervrije deelnemers aan de enquête.

Bloeddruk

Het bewaren van elke soort voedsel vereist de toevoeging van zout, en zout maakt ongeveer 5 procent uit van de meeste inmaak recepten. Volgens een onderzoek kan een augurk tussen 500-1100 milligram natrium bevatten – dat is bijna de helft van de aanbevolen natrium voor een hele dag!

Augurk of geen augurk eten

Dat is de vraag. Met al hun gezondheidsvoordelen, lijkt het erop dat augurken zeker nuttig zijn als ze met mate worden gegeten. De oplossing voor het verminderen van de risicofactoren kan net zo eenvoudig zijn als thuis zelf augurken maken – het is gemakkelijk om te doen!

Uw eigen groenten en fruit inmaken kan u helpen om de producten in uw koelkast te bewaren die op het punt staan ​​om slecht te worden, en om nieuwe smaken in uw eten te brengen. Dus waar wacht je op? Grijp een pot en inmaken maar!