Ad Clicks : Ad Views :
Mijn gezondheid

alles over gezonde voeding

img

Augurken gezond

1943 Views

Augurken gezond

Een augurk is een kleine komkommer. Met het verschil dat een augurk rauw niet lekker is. Er zit eigenlijk kraak nog smaak aan. Daarom worden augurken ingelegd in azijn, eventueel met kruiden en/of suiker. Er zijn vele verschillende soorten augurken; van zeer klein (cornichons) tot heel groot (zure bommen).

Veel mensen noemen de gezondheidsvoordelen van augurken, erop te wijzen dat ze met gewichtsverlies kunnen helpen ze zijn gevuld met gezonde antioxidanten, en sommige vormen van kanker kunnen worden bestreden. Anderen noemen hoog natriumgehalte een verhoogd risico op maagkanker als redenen voor voorzichtigheid. Hier is alles wat u moet weten om te beslissen of u door blijft knabbelen of het liever laat staan.

Hoe worden ze gemaakt?

Zoutwater ( gefermenteerd) wordt al gebruikt voor duizenden jaren voor het behoud van voedsel buiten het groeiseizoen. Meest ingemaakte recepten vragen zout, azijn en kruiden. In delen van Azië, wordt olie ook gebruikt. Hoewel het fermenteren van komkommers wellicht het meest voorkomende type eten in Noord-Amerika is, over de hele wereld worden alle soorten fruit en groenten, en zelfs vlees gefermenteerd.

Hoeveel Is genoeg?

Elke augurk bevat onder andere een hoeveelheid calorieën, natrium, en zelfs vet, dus check de feiten van de voeding op het etiket. In het algemeen bevat een komkommer /augurk tussen 1-35 calorieën en een minimaal aan vet, bevat tussen een derde/helft van uw dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van natrium.

Verpakking in de probiotica

Wanneer groenten en fruit worden gefermenteerd, helpen ze gezonde bacteriën om de moeilijk cellulose af te breken en te verteren in levensmiddelen, evenals enkele van de natuurlijke suiker. Dit is de reden waarom sommige mensen die lactose intolerant zijn yoghurt kunnen eten. Deze gezonde bacteriën helpen om gefermenteerde levensmiddelen niet te laten bederven, en kunnen ook helpen om de goede bacteriën in je darmen te laten toenemen.

Hieronder de gezondheidsvoordelen van augurken

  1. Gezondheidsvoordelen van augurk/ komkommers verhogen ook uw inname van belangrijke voedingsstoffen zoals vitamine A, foliumzuur, calcium en ijzer.
  2. Een grote augurk/ komkommers bevat 32 calorieën en minder dan 1 gram vet.
  3. Gezondheidsvoordelen van Augurk bevat 35 mg kalium, een voedingsstof die helpt bij de regulatie van een gezonde bloeddruk niveau.
  4. Kalium is ook nodig voor het samentrekken van spieren en botten en is ook belangrijk voor de spijsvertering.
  5. Vitamine A is een voedingsstof die gezonde immuniteit door de productie van witte bloedcellen, die op zijn beurt u beschermen tegen virussen en bacteriën die ziekte veroorzaken.
  6. Gezondheidsvoordelen van augurken is ook belangrijk voor de voortplanting, visie en botgroei.
  7.  Bèta-caroteen is een voedingsstof die wordt omgezet in vitamine A in het lichaam, een augurk is een goede manier om de voordelen voor de gezondheid van vitamine A. te verhogen.
  8. Een grote augurk heeft 114 microgram bètacaroteen.
  9. Vrouwen hebben 90 microgram vitamine K per dag nodig en volwassen mannen hebben 120 microgram per dag nodig.
  10. Voldoende vitamine K inname is ook belangrijk voor de gezondheid van botten; een hogere inname zal uw botdichtheid verhogen, die uw risico op osteoporose op dit moment als je ouder wordt vermindert.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

It is main inner container footer text