Ad Clicks : Ad Views :
Mijn gezondheid

alles over gezonde voeding

img

Drakenfruit

2173 Views

Drakenfruit en de voordelen voor de gezondheid

Er zijn een paar verschillende soorten drakenfruit (ook wel  pitahaya of pitaya genoemd).De meest voorkomende soort heeft een dikke, diep rozerood kleur, leerachtige huid met vlam-achtige groene netels.

Er zijn er ook met wit en bloed-rood vruchtvlees met kleine zwarte zaadjes, en de pitaya Amarilla die een gele schil heeft met wit vruchtvlees van binnen.

Hoe kreeg drakenfruit haar mooie naam? Het heeft een bijna schilferige, vlam-achtige groene netels, maar kijk ook naar haar bloemen en u zult begrijpen waarom.

Voor de zeer mooie huid en mooie naam heeft drakenfruit vlees een nogal saaie smaak met een meloen-achtige textuur en krokante zaden zoals van kiwi’s.

Voedingswaarde

Drakenfruit zit vol met fytonutriënten. Ze zijn rijk aan antioxidanten, de B-vitaminen, vitamine C, en meervoudig onverzadigde vetzuren, caroteen en eiwitten. Ze bevatten ook grote hoeveelheden calcium, ijzer en fosfor.

Drakenfruit zaden zijn rijk aan meervoudig onverzadigde vetzuren zoals omega-3 en omega-6 vetzuren.

De Gezondheidsvoordelen

Acne:  Drakenfruit is rijk aan vitamine C en is een geweldige zalf. Een plakje drakenfruit kan worden omgezet in een pasta en toegepast worden op rode gebieden op je gezicht en huid, daarna afspoelen met warm water.

Anti-aging:  Het eten van drakenfruit kan helpen het behouden van een strakke huid vanwege het hoge antioxidant gehalte.

Ontstekingsremmend:  Door het hoge gehalte aan antioxidanten in fytonutriënten, drakenfruit heeft uitstekende ontstekingsremmende eigenschappen die gunstig zijn voor ontstekingsziektes zoals jicht, artritis en astma.

Kanker:  De antioxidant vitamine C biedt bescherming tegen het immuunsysteem en caroteen component van drakenfruit en is verbonden met een aantal anti-kankerverwekkende eigenschappen en vermindert de grootte van tumoren.

Cardiovasculaire gezondheid:  Drakenfruit bevat geen cholesterol en nauwelijks cholesterol-producerende ongezonde vetten. Wanneer u de hoeveelheid cholesterol in het bloed wilt verlagen en uw kansen op het ontwikkelen van de vorming van plak in de slagaders verminderen. De zaden in drakenfruit bevatten positieve soorten vet, die het HDL cholesterol verhoogd en de hoeveelheid LDL cholesterol verlaagt door het verminderen van de receptoren die bezit nemen op de wanden van de slagaders.

Constipatie:  Personen die lijden aan constipatie kunnen profiteren van het eten van drakenfruit. De rijke voedingsvezels zijn handig voor het helpen en verbeteren van de stoelgang.

Detox:  Drakenfruit kan het lichaam met de normale functies helpen, zoals bij het wegwerken van giftige zware metalen uit het lichaam.

Diabetes:  Drakenfruit is niet zoet en is een geschikte fruitsoort voor diabetici. Het bevat een hoog gehalte aan vezels die kunnen helpen reguleren en het stabiliseren van de bloedsuikerspiegel en het onderdrukken van bloedsuikerspiegel pieken.

Spijsvertering:  Drakenfruit kan helpen bij het schoonmaken van uw spijsverteringsstelsel vanwege het hoge vezelgehalte die een slechte spijsvertering en constipatie kunnen verbeteren. Het vruchtvlees en de zaden zijn rijk aan goede eiwitten en zorgt ervoor dat uw lichaam versterkt.Wanneer je darmfunctie met voedingsvezels reguleert, verlaag je de kans op aandoeningen zoals constipatie, prikkelbare darm syndroom en darmkanker.

Gezondheid van het hart:  Drakenfruit is zeer geschikt voor het verminderen van het slechte cholesterol en helpt bij het in stand houden van een goed niveau. Het is een rijke bron van enkelvoudig onverzadigde vetten die het hart helpt in gezonde conditie te houden.

Immuunsysteem gezondheidssysteem:  Eén van de geweldige voordelen van drakenfruit is dat het de mogelijkheid heeft om uw lichaamseigen afweersysteem een reusachtige boost te geven. Drakenfruit heeft zeer hoge niveaus van vitamine C, dat een van de sterkste middelen voor uw lichaamseigen immuunsysteem is; het moedigt ook andere antioxidantwerking aan in het lichaam. Het neutraliseert de vrije radicalen, dit zijn gevaarlijke bijproducten van de celstofwisseling en zijn gekoppeld aan potentieel dodelijke ziekten zoals kanker.

Respiratoire gezondheid:  De rijke hoeveelheid aan vitamine C en antioxidanten in drakenfruit maakt dat dit mooie fruit gunstig is voor het bouwen van respiratoire gezondheid, het voorkomen van astma en bronchitis of een piepende ademhaling.

Verzacht zonnebrand:  De hoge hoeveelheid antioxidanten en voedingsstoffen in drakenfruit kunnen ook geschikt zijn als u een verbrande huid heeft om het te hydrateren. Combineer met komkommer sap en honing en gebruik dit mengsel om het verbrande gevoel te verminderen van het getroffen gebied.

Voorzichtigheid

Drakenfruit is gewoon een lekker stuk fruit om van te genieten en er zijn geen gezondheidsrisico’s verbonden met dit fruit. Studies hebben aangetoond dat zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven kunnen drakenfruit eten zonder gezondheidsproblemen / risico’s.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

It is main inner container footer text