Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
img

20 Heerlijke eiwitrijke voedingsmiddelen

1667 Views

20 Heerlijke eiwitrijke voedingsmiddelen

Mensen verschillen van meningen over koolhydraten, vetten, en alles daar tussenin.

Echter, bijna iedereen is het ermee eens dat eiwit belangrijk is.

Het eten van veel eiwit heeft tal van voordelen.

Het kan u helpen bij gewichtsverlies (vooral het verliezen van buikvet), en het verhogen van uw spiermassa en kracht, om eens een paar te noemen ( 1 , 2).

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) is 46 gram voor vrouwen en 56 gram voor mannen( 3 ).

Echter, vele zijn van mening dat we veel meer nodig hebben dan dat.

Hier is een lijst van 20 heerlijke voedingsmiddelen die rijk zijn aan eiwitten.

1. Eieren

Eieren in een mandje

Hele eieren behoren tot de gezondste en meest voedzame voedingsmiddelen op de planeet.

Ze zitten vol met vitaminen, mineralen, gezonde vetten, oog-beschermende antioxidanten en hersenen voedingsstoffen waarvan de meeste mensen te weinig van krijgen.

Eieren bevatten veel eiwitten, maar het wit is bijna zuiver eiwit.

Eiwitgehalte: 35% van de calorieën in een heel ei. 1 groot ei bevat 6 gram eiwit, met 78 calorieën .

2. Amandelen

Drie Gestapelde Amandelen

Amandelen zijn populaire noten.

Rijk aan belangrijke voedingsstoffen, zoals vezels, vitamine E, mangaan en magnesium.

Eiwitgehalte: 13% van de calorieën. 6 gram per 28 g, met 161 calorieën.

Andere eiwitrijke noten

Pistache(13% calorieën) en cashewnoten (11% calorieën).

3. Kipfilet

Gesneden kipfilet

Kippenborst is één van de meest populaire eiwitrijke voedingsmiddelen.

Als u kip eet zonder vel, het merendeel van de calorieën is eiwit.

Kipfilet is ook heel gemakkelijk om te bakken, en smaakt heerlijk als je het goed doet.

Eiwitgehalte: 80% van de calorieën. 1 geroosterde kipfilet zonder huid bevat 53 gram, met slechts 284 calorieën .

4. Haver

Havervlokken

Haver is één van de gezondste granen op de planeet.

Rijk aan gezonde vezels, magnesium, mangaan, thiamine (vitamine B1) en diverse andere voedingsstoffen.

Eiwitgehalte: 15% van de calorieën. Een half portie haver bevat 13 gram, met 303 calorieën.

5. Cottage Cheese

Kwark

Cottage Cheese is een soort kaas die zeer weinig vet en calorieën bevat.

Het zit vol met calcium, fosfor, selenium, vitamine B12, riboflavine (vitamine B2) en diverse andere voedingsstoffen.

Eiwitgehalte: 59% van de calorieën. Een portie (226 g) cottage cheese bevat 2% vet en 27 gram eiwit met 194 calorieën.

Andere soorten kaas die veel eiwitten bevatten

Parmezaanse kaas (38% calorieën), Zwitserse kaas (30%), mozzarella (29%) en cheddar (26%).

6. Griekse yoghurt

Griekse yoghurt, ook wel gespannen yoghurt genoemd, is een zeer romige yoghurt.

Het smaakt heerlijk, heeft een romige textuur, en bevat veel voedingsstoffen.

Eiwitgehalte: Vetvrije Griekse yoghurt bevat 48% eiwitten van de calorieën. Een 170 g bevat 17 gram eiwit, slechts 100 calorieën.

Maar zorg ervoor dat je er één kiest zonder toegevoegde suiker. Volvette Griekse yoghurt is ook zeer rijk aan eiwitten, maar bevat ook meer calorieën.

Vergelijkbare opties

Volvette yoghurt (24% calorieën) en kefir (40%).

7. Melk

eiwitrijke-voedingsmiddelen

Melk is zeer voedzaam, maar het probleem is dat een groot percentage van de volwassenen in de wereld het niet kan verdragen.

Echter, als je melk tolereert geniet ervan , melk kan een uitstekende bron van hoogwaardige eiwitten zijn.

Melk bevat een klein beetje van bijna elke voedingsstof die nodig is voor het menselijk lichaam.

Het is bijzonder rijk aan calcium, fosfor en riboflavine (vitamine B2).

Eiwitgehalte: 21% van de calorieën. 1 kopje volle melk bevat 8 gram eiwit met 149 calorieën.

8. Broccoli

Broccoli in een kom

Broccoli is een ongelooflijk gezonde groenten, rijk aan vitamine C, vitamine K, vezels en kalium.

Broccoli bevat ook diverse bioactieve voedingsstoffen verondersteld om te helpen beschermen tegen kanker.

Calorie voor calorie, is het rijk aan eiwitten in vergelijking met de meeste groenten.

Eiwitgehalte: 20% van de calorieën. 1 portie gesneden broccoli (96 g) bevat 3 gram eiwit, slechts 31 calorieën.

9. Mager rundvlees

Vlees

Mager rundvlees is zeer rijk aan eiwitten, en smaakt ook heerlijk.

Het zit vol met ijzer, vitamine B12 en vele andere voedingsstoffen.

Eiwitgehalte: 53% van de calorieën. Een 85 g portie gebakken rundvlees met 10% vet bevat 22 gram eiwit met 184 calorieën .

Als je op een koolhydraatarm dieet bent, voel je vrij om vette stukken rundvlees in plaats van mager rundvlees te eten.

10.Tonijn

Tonijn

Tonijn is een zeer populaire vorm van vis.

Het is laag in zowel vet als calorieën, dus wat overblijft is meestal gewoon eiwit.

Net als andere vissen, tonijn is zeer rijk aan verschillende voedingsstoffen en bevat een behoorlijke hoeveelheid omega-3 vetzuren.

Eiwitgehalte: 94% van de calorieën van tonijn in blik. Een portie (154 g) bevat 39 gram eiwit, slechts 179 calorieën.

11. Quinoa

Gekookte Quinoa in Witte Kom

Quinoa is een zaad / graan op dit moment één van de meeste populaire superfoods in de wereld.

Het is rijk aan vele vitamines, mineralen en vezels, en zit vol met antioxidanten.

Quinoa heeft tal van voordelen voor de gezondheid.

Eiwitgehalte: 15% van de calorieën. Een portie (185 g) van gekookte quinoa bevat 8 gram, met 222 calorieën.

12. Whey eiwit supplementen

Wanneer u geen tijd hebt of niet in staat bent om te koken, een whey eiwit supplement kan handig zijn.

Wei is een soort van hoogwaardige eiwitten uit zuivel, blijkt zeer effectief te zijn in het opbouwen van spiermassa, en kan helpen bij het afvallen.

Eiwitgehalte: varieert tussen de merken, kan zo’n 90% zijn van de calorieën, met 20-50 gram eiwit per portie.

13. Linzen

Kom Linzen

Linzen zijn een soort van peulvruchten.

Ze zijn rijk aan vezels, magnesium, kalium, ijzer, foliumzuur, koper, mangaan en diverse andere voedingsstoffen.

Linzen behoren tot beste bronnen van plantaardige eiwitten in de wereld, en zijn uitstekend voor vegetariërs.

Eiwitgehalte: 27% van de calorieën. 1 portie (198 g) gekookte linzen bevat 18 gram, met 230 calorieën.

Andere eiwitrijke peulvruchten

Sojabonen (33% calorieën), kikkererwten (19%) en bonen (24%).

14. Ezechiël brood

Sneetje brood

Ezechiël brood is anders dan de meeste andere soorten brood.

Het wordt gemaakt van organische en gekiemde volkoren granen en peulvruchten, zoals gierst, gerst, spelt, tarwe, sojabonen en linzen.

Vergeleken met de meeste broden, Ezechiël brood is zeer rijk aan eiwitten, vezels en verschillende voedingsstoffen.

Eiwitgehalte: 20% van de calorieën. 1 sneetje bevat 4 gram, met 80 calorieën.

15. Pompoenpitten

Pompoenpitten

Pompoenen bevatten eetbare zaden genoemd pompoenpitten.

Ze zijn ongelooflijk rijk aan vele voedingsmiddelen, zoals ijzer, magnesium en zink.

Eiwitgehalte: 14% van de calorieën. 28 g bevat 5 gram eiwit met 125 calorieën.

Andere eiwitrijke zaden

Lijnzaad (12% van de calorieën), zonnebloempitten (12%) en chia zaden (11%).

16. Kalkoenfilet

Ruwe Turkije Breast

Kalkoenfilet is vergelijkbaar met kipfilet op vele manieren.

Het bestaat voornamelijk uit eiwitten, met weinig vet en calorieën. Het smaakt ook heerlijk.

Eiwitgehalte: 70% van de calorieën. Een 85 g portie bevat 24 gram, met 146 calorieën.

17. Vis (alle soorten)

Vis is ongelooflijk gezond, om verschillende redenen.

Het zit vol met diverse belangrijke voedingsstoffen en vaak zeer rijk aan hart-gezonde omega-3 vetzuren.

Eiwitgehalte: Zeer variabel. Zalm bevat 46% eiwit, met 19 gram per 85 g, met 175 calorieën.

18. Garnalen

Garnaal

Garnalen behoren tot het soort zeevruchten.

Het is laag in calorieën, zit vol met verschillende voedingsstoffen, zoals selenium en vitamine B12.

Zoals vis, garnalen bevat ook tal van omega-3 vetzuren.

Eiwitgehalte: 90% van de calorieën. Een 85 g portie bevat 18 gram, met slechts 84 calorieën.

19. Spruitjes

Spruitjes

Brusselse spruiten is een ander eiwitrijke groenten, gerelateerd aan broccoli.

Het is zeer rijk aan vezels, vitamine C en andere voedingsstoffen.

Eiwitgehalte: 17% van de calorieën. Een half portie (78 g) bevat 2 gram eiwit, met 28 calorieën.

20. Pinda’s

Pinda's en pindakaas

Pinda’s zijn ongelooflijk lekker.

Ze zijn rijk aan eiwitten, vezels, magnesium en vele studies laten zien dat ze kunnen helpen bij het afvallen.

Pindakaas is ook rijk aan eiwitten, maar zorg ervoor dat u niet te veel van eet.

Eiwitgehalte: 16% van de calorieën. E28 g bevat 7 gram, met 159 calorieën.

Kort samengevat

Het belang van het eten van voldoende eiwitten kan niet worden overschat.

Het is de eenvoudigste, snelste en meest heerlijke manier om gewicht te verliezen voor een beter figuur.

 

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

13 − acht =

It is main inner container footer text