Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
img

Zijn goji bessen gezond?

1599 Views

Goji bessen gezond?

Goji bessen dateren uit de oude Chinese geneeskunde. Ze zijn vooral te vinden in de Aziatische en Europese landen.

Goji bessen zijn bekend onder verschillende namen. Vaak genoemd wolfberries of Tibetaanse bessen, ze hebben een natuurlijke zoete smaak, en kan een beetje textuur toe voegen aan uw dranken, dankzij hun vezelige, kleine zaadjes.

 

VOEDINGSWAARDE VAN GOJI BESSEN

Goji bessen, zoals de meeste bessen, hebben beta-caroteen, die een gezonde, mooie huid bevordert. Deze bessen helpen beschermen en versterken van het immuunsysteem en verminderen van zware verkoudheid vanwege de hoge hoeveelheid vitamine C.

Een van de weinige superfoods dat uiteenlopende mineralen bevat, ze zijn rijk aan zink, calcium, germanium, selenium en fosfor. Bevat meer ijzer dan spinazie, alle 18 aminozuren, vitaminen A, C, E en B-vitaminen, kunnen ze nog meer nutriënt dichtheid dan de meeste andere bessen zijn.

Goji bessen hebben een zeer hoog zuurstof radicale absorptie capaciteit (ORAC) -het USDA-test wordt gebruikt om de antioxidant niveau van voedingsmiddelen te bepalen. U hoeft alleen maar 20 gram tot je dagelijkse aanbevolen niveau van antioxidanten te bereiken.

Laag in calorieën (144 per half-kop), vol met vezels (8 gram per halve-kop) en nul vet maakt goji een go-to gezonde bessen.

 

GEZONDHEIDSVOORDELEN VAN GOJI BESSEN

Goji bessen zijn gebruikt als natuurlijke geneeskunde voor duizenden jaren, om te helpen met diabetes, hypertensie, en andere inflammatoire problemen, zoals koorts en lage rugpijn.

Hier is een korte lijst van de vele voordelen voor de gezondheid van de Goji bessen:

  • Hoge anti-aging en anti-kanker eigenschappen
  • Regulering van de bloedsuikerspiegel
  • Handhaven van een gezonde bloeddruk
  • Verminderen hoog LDL-cholesterol
  • Beschermen gezondheid van de hersenen.
  • Voorkomen hart-en vaatziekten
  • Ondersteunen gezonde lever- en nierfuncties
  • Versterking van het immuunsysteem
  • Verbetering van de vruchtbaarheid
  • Beschermen visie gezondheid
  • Verbeter de kwaliteit van de slaap
  • Verbetering van stemming en gevoel van welzijn
  • Verminder schade gedaan door UV-straling

 

HOE  GOJI BESSEN ETEN

Deze kleine rode bessen worden vaak verkocht in gedroogde vorm. Selecteer hoge kwaliteit, biologische bessen bij de aankoop van hen bij uw lokale biologische winkels.

Deze bessen zijn geweldig om rauw te worden gegeten, maar je kunt ze ook laten weken in heet water voordat ze worden gegeten. Ze kunnen worden toegevoegd verschillende noten of superfoods, of als garnering op havermout, salades of yoghurt. Of, voeg ze toe in bouillon, thee of in uw smoothies en vruchtensappen.

 

VOORBEHOUD

Goji bessen kunnen een allergeen zijn voor sommige mensen. Als u gevoelig bent voor allergieën, probeer dan een paar bessen om mee te beginnen.

Als u op enige medicatie gebruikt, vooral bloedverdunner zoals warfarine, aspirine of andere soortgelijke medicijnen, neem dan geen Goji bessen.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

achttien − 15 =

It is main inner container footer text