Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
img

Is Griekse yoghurt gezond?

2577 Views

Is Griekse yoghurt gezond?

Als u op zoek bent naar een dikkere en romiger versie dan gewone yoghurt, probeer dan eens Griekse yoghurt.

Griekse yoghurt zal u niet teleurstellen, er zijn een aantal smaken evenals naturel. U kunt Griekse yoghurt als tussendoortje eten of u kunt het ook op nemen in uw dagelijkse maaltijden, smoothies en desserts.

Griekse yoghurt biedt u ook een aantal voordelen voor de gezondheid. Er zijn een aantal voordelen verbonden aan het eten van Griekse yoghurt, en wanneer we het vergelijken met gewone yoghurt, Griekse yoghurt is het gezonder, maar u kunt zelf kiezen welke bij uitstek goed is voor uw voedingsbehoeften en eisen.

Griekse yoghurt is ook een goede bron van eiwitten en vitamine en daarmee helpt het u om een ​​slank en fit lichaam te bouwen of te behouden. Laten we kijken wat de voordelen van het eten van Griekse yoghurt is:

Griekse yoghurt zit vol met eiwitten

Griekse yoghurt kan net zoveel eiwit leveren als het eten van vlees. “Griekse yoghurt heeft een dubbele hoeveelheid aan eiwitten dan gewone yoghurt,” 8 ons heeft net zoveel eiwit als een 3-ons kip kotelet! Naast het feit dat het een belangrijke voedingsstof is in het opbouwen en onderhouden van uw spiermassa.

Griekse yoghurt is een smakelijke bron van calcium

Calcium is het meest voorkomende mineraal in het lichaam. Griekse yoghurt is een rijke bron van calcium, dat is de sleutel voor bot en tand gezondheid en hart-en zenuwfunctie. Aangezien calcium in niveaus kan variëren van yoghurt tot yoghurt, zeker goed om etiketten te lezen, zodat u precies weet hoeveel van het mineraal je krijgt.

Griekse yoghurt is goed voor je darmen

Een van de meest aangeprezen gezondheidsvoordelen van Griekse yoghurt is dat het probiotica bevat, aangezien deze gezonde “GOEDE” bacteriën bevorderen een gezonde darm.

Uw spijsverteringskanaal bevat van nature vele soorten bacteriën. Sommige zijn goed om u te helpen voedsel te verteren en sommige zijn potentieel schadelijk.

Het eten van Griekse yoghurt met probiotica helpt bij het ​​verhogen van de goede bacteriën in je darmen en hoe meer goede bacteriën je hebt hoe minder ruimte er is voor de slechte variëteiten te laten groeien.

Het handhaven van deze gezonde balans van goede bacteriën kan helpen met een aantal spijsvertering problemen, omdat ze regelmatig helpen de strijd aan te gaan om de slechte bacteriën die diarree kan veroorzaken te voorkomen.

Probiotica stimuleert het immuunsysteem en zijn ook nuttig voor mensen die lijden aan prikkelbare darm syndroom en intestinale ziekten zoals Crohn en colitis ulcerosa.

Minder koolhydraten

Griekse yoghurt is meestal lager in koolhydraten dan andere soorten yoghurt wat een voordeel is als je diabetes hebt en de noodzaak om uw inname van koolhydraten te beheersen. Griekse yoghurt heeft minder dan 10 gram koolhydraten, dat is ongeveer de helft van de hoeveelheid koolhydraten in traditionele yoghurt.

Lactose intolerantie

Als een lactose- intolerantie niet hetzelfde is als een voedselallergie wat is het dan wel?

Patiënten met een lactose- intolerantie zijn niet in staat om lactose te verteren. Een lactose- intolerantie veroorzaakt een lichamelijke reactie.

Lactose is een bepaald soort melksuiker dat niet alleen in melk, maar ook in vele andere zuivelproducten voorkomt.

Lactose- intolerantie mag ook zeker niet verward worden met bijvoorbeeld een koemelkallergie. Dit zijn twee totaal verschillende aandoeningen.

Het grote verschil tussen Griekse yoghurt en reguliere yoghurt zit in het productieproces.

Griekse yoghurt wordt gezeefd om vloeibare melkwei te verwijderen. Hierdoor krijgt het zijn dikkere consistentie. Door het zeven wordt ook een groot deel van de lactose en suikers die in de wei aanwezig zijn verwijderd.

Bloeddruk

Een van de beste manieren om hoge bloeddruk  te helpen verlagen is via de voeding. Zuivelproducten, zoals Griekse yoghurt, een belangrijke bron van calcium, magnesium en kalium, waarvan wordt aangenomen dat het hoge bloeddruk kan helpen verlagen.

Botgezondheid

Griekse yoghurt bevat zo’n 100 mg calcium. Calcium is noodzakelijk voor de opbouw en het onderhoud van de botten en het gebit. Calcium zorgt tevens voor het transport van andere mineralen in de lichaamscellen. Als je te weinig calcium binnenkrijgt heb je op latere leeftijd meer kans op botontkalking.

Lees meer over de verschillen tussen Yoghurt en Griekse yoghurt in dit artikel.

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

8 − 5 =

It is main inner container footer text