Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
img

Hoeveel calorieën in een pond lichaamsvet?

1821 Views

Hoeveel calorieën in een pond lichaamsvet?

Calorie is de energie in ons voedsel.

Ze voeden alles wat je doet, van op de bank zitten tot het lopen van een marathon.

Calorieën zijn afkomstig van koolhydraten, vet en eiwitten.

Je lichaam kan ze gebruiken om brandstof meteen te verwerken, of op te slaan voor later gebruik.

Een aantal calorieën worden opgeslagen als glycogeen (koolhydraten), maar voornamelijk opgeslagen als lichaamsvet.

Dit artikel legt uit hoe veel calorieën in een pond lichaamsvet zit.

Ook wordt ingegaan op de 500-calorie tekort mythe en presenteert een aantal tools voor het voorspellen van realistische gewichtsverlies.

Wat is lichaamsvet?

Laten we een moment nemen om te bepalen wat we bedoelen met lichaamsvet.

Voor de duidelijkheid, lichaamsvet is niet alleen puur vet

Puur vet heeft een zeer hoog energiegehalte, ongeveer 9 calorieën per gram. Dit komt neer op ongeveer 4100 calorieën per pond puur vet.

Lichaamsvet is echter niet gewoon puur vet. Lichaamsvet bestaat uit vetcellen, genaamd adipocyte, dat ook sommige vloeistoffen en eiwitten naast vet bevat.

Daarom is de calorie-inhoud van lichaamsvet een beetje minder dan de calorie-inhoud van zuiver vet(1, 2).

Kortom: Lichaamsvet wordt gemixed met vloeistof en eiwitten. Daarom is de samenstelling en caloriegehalte niet hetzelfde als puur vet.

Bevat één pond lichaamsvet 3.500 calorieën?

In 1958, een wetenschapper genaamd Max Wishnofsky concludeerde dat de calorie-equivalent van één pond lichaamsgewicht verloren of wonnen 3500 calorieën was(3).

Hij baseerde zijn conclusie op de beschikbare wetenschappelijke gegevens op het moment. Tientallen jaren later, heeft hij zijn resultaat duizenden keren in de media en de wetenschappelijke literatuur gepubliceerd.

Het is eigenlijk algemeen bekend dat één pond vet bevat 3500 calorieën.Maar is het echt waar? Laten we proberen om dit uit te vinden(4, 5, 6, 7).

We gebruiken algemeen geaccepteerde waarden voor deze berekening. Sommig onderzoek toont wat kleinere variaties.

In het algemeen kunnen we aannemen dat(3).

  • Een pond is gelijk aan 454 gram.
  • Puur vet bevat 8,7-9,5 calorieën per gram.
  • Lichaam vetweefsel bevat 87% vet.

Met behulp van deze waarden, kunnen we concluderen dat één pond  lichaamsvet bevat eigenlijk zo’n 3436 tot 3752 calorieën.

Het is echter belangrijk op te merken dat deze berekeningen zijn gebaseerd op oudere onderzoeken.

Enkele studies vermelden dat lichaam vetweefsel bevat slechts 72% vet.Verschillende types van lichaamsvet kan ook variëren in de hoeveelheden vet dat ze bevatten.

Kortom: Een pond lichaamsvet kan ergens tussen 3436 en 3752 calorieën bevatten, ruwweg geschat.

De 500-calorie tekort mythe

Vrouw bezorgd over haar gewicht

Het is algemene mythe dat als je 500 calorieën per dag minder eet, of 3.500 calorieën per week minder eet, zul je een pond vet per week verliezen.

Dit zou gelijk zijn aan een totaal van 52 pond in een jaar.

Echter, de realiteit is heel anders.

De mythe van de 500-calorie-tekort sterk overschat het potentiële verlies van het gewicht dat kan worden bereikt over een periode van tijd(8, 9, 10).

Deze raming lijkt vrij goed te werken op de korte termijn, voor gematigd gewichtsverlies met overgewicht en zwaarlijvige mensen. Maar het valt uiteen in de lange termijn, en stelt mensen voor teleurstelling en mislukking.

Wat deze mythe geen rekening mee houd is de reactie van het lichaam op de veranderingen in lichaamssamenstelling en voeding(8).

Wanneer u calorie-inname verminderd, reageert je lichaam door minder calorieën te verbranden. Het doet de dezelfde hoeveelheid werk, maar verbruikt minder calorieën dan daarvoor(11).

U kunt ook spiermassa verliezen, samen met het vet, dat maakt ook dat je minder calorieën gaat verbranden.

Dit wordt vaak honger-modus genoemd, hoewel de technische term is “adaptieve thermogenese”(12).

Gewichtsverlies is geen lineair proces, het vertraagt typisch ​​de tijd(13).

 Kortom: De 500-calorie tekort dieet overschat het potentieel voor gewichtsverlies. Het houdt geen rekening met veranderingen in lichaamssamenstelling en dat je minder calorieën verbrand.

Betere instrumenten voor het voorspellen van gewichtsverlies

Apple En Calculator

Tegenwoordig zijn er apps en online tools die een betere, meer realistische beoordeling van uw voorspelde gewichtsverlies kunnen voorzien.

Het houdt rekening met hoe voeding en lichaamsbeweging bijdragen tot gewichtsverlies, maar ook hoe je lichaam reageert op een verminderde calorie-inname. Er is zit een enorme hoeveelheid wiskundige berekeningen achter(8).

Een ander goed hulpmiddel om gewicht te verliezen is het voorspellen van enkel onderwerp Weight Change Predictor, ontwikkeld door het Pennington Biomedical Research Center.

Deze tool maakt het ook mogelijk om gewicht te verliezen en te berekenen, op basis van inname en lichaamsbeweging.

Kortom: De 500-calorie regel tekort is geen realistische manier voor gewichtsverlies te voorspellen. Betere instrumenten bestaan ​​om gewichtsverlies gedurende een tijdsperiode te voorspellen.

Gewichtsverlies is niet alleen vetverlies

Als je probeert om gewicht te verliezen, wat je echt van wilt ontdoen is lichaamsvet – zowel onder de huid als rond de organen.

Helaas, gewichtsverlies is niet noodzakelijk gelijk aan vetverlies. Een ongewenst neveneffect van afvallen is het verlies van spiermassa(14).

Het goede nieuws is dat er een aantal manieren zijn om het verlies van spiermassa te minimaliseren.

Je kan:

  • Gewichtheffen: Studies tonen aan dat weerstand training kan ongelooflijk nuttig zijn bij het ​​voorkomen en verliezen van spiermassa en van gewicht(15, 16, 17).
  • Eet veel eiwit: Een hoge eiwitinname, uw lichaam breekt veel minder uw spiermassa af(18, 19, 20).

Beide van deze strategieën zijn ook nuttig om te voorkomen dat een vermindering van calorieën die je verbrand als je gewicht verliest.

Kortom: Gewichtheffen en hoge eiwitinname kan helpen voorkomen dat het verlies van spiermassa voor mensen die proberen om gewicht te verliezen. Ze kunnen ook helpen bij het ​​voorkomen van een vermindering van de hoeveelheid calorieën die je verbrandt.

Samenvatting

Een pond van lichaamsvet bevat tussen de 3436 tot 3752 calorieën.

Echter, het is een mythe dat alleen het eten van 500 minder calorieën per dag (3,500 per week) zorgt voor gewichtsverlies van 1 pond.

Dit kan werken op de korte termijn, maar het lichaam zal zich snel aanpassen door het verbranden van minder calorieën.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

een × 1 =

It is main inner container footer text