Ad Clicks : Ad Views :
Mijn gezondheid

alles over gezonde voeding

img

Is kip gezond?

1439 Views

Is kip gezond?

Van soep voorbereidingen om gebakken en gebraden vormen, kip is een populair voedsel in India, dat in vele opzichten in elk huishouden wordt gekookt. Kip is een van de meest gewaardeerde voedingsmiddelen bij mensen van alle leeftijden, wereldwijd. Niet alleen vormt een cruciaal onderdeel van verschillende culinaire tradities, maar het is ook zeer voedzaam en lekker om te proeven. Hier zijn een aantal fantastische voordelen voor de gezondheid van het eten van kip.

1 helpt bij de opbouw spieren:  Kip is een van de beste niet-vegetarische bronnen van eiwit. Het is mager vlees, waardoor deze meer hoeveelheid eiwitten en minder hoeveelheid vet bevat. Een 100 g portie van geroosterde kip biedt u 31g eiwit, waardoor het zeer geschikt voor degenen die hun spieren willen trainen.

2  Houdt uw botten gezond: Afgezien van eiwit, kip is rijk aan verschillende mineralen zoals fosfor en calcium, dat helpt om uw botten gezond te houden. Ook heeft selenium die bekend is om het risico van artritis te verminderen.

3 Verlicht spanning : Kip heeft twee voedingsstoffen die geweldig zijn voor het verminderen van stress dat zijn – tryptofaan en vitamine B5. Beiden hebben een kalmerend effect op je lichaam en dit maakt dat kip een uitstekende optie na een stressvolle dag.

4 Vermindert PMS-symptomen : Magnesium, een voedingsstof aanwezig is in kip helpt symptomen van pre-menstrueel syndroom te kalmeren en de strijd van de verschillende stemmingswisselingen dat een vrouw zou kunnen ervaren tijdens haar menstruatie.

5  Helpt stimuleren testosteron niveaus : Mannen moeten voedingsmiddelen die rijk zijn aan zink gebruiken omdat het helpt bij het reguleren testosteronniveaus evenals boost voor de productie van zaadcellen.

6 Verhoogt de immuniteit: Kippensoep is al lange tijd gebruikt als een huis remedie voor het verlichten van verkoudheid, griep en andere veel voorkomende infecties van de luchtwegen. De hete stoom van kippensoep helpt duidelijk neus en keel congestie , terwijl de dikke vloeistof lagen de keel te invasie van respiratoire voeringen te voorkomen door microben om infectie te veroorzaken. Een studie ter evaluatie van het effect gesuggereerd dat kippensoep remt migratie van neutrofielen, een type immuuncellen, waardoor ontstekingen tijdens voorkomende infecties te voorkomen en het stimuleren van de immuniteit.

7  Bevordert de gezondheid van het hart: Kip is rijk aan vitamine B6, speelt een belangrijke rol bij het voorkomen van een hartaanval .Vitamine B6 helpt bij het verlagen van de niveaus van homocysteïne, een van de belangrijkste componenten verbonden met een verhoogd risico op een hartaanval. Daarnaast kip is ook een goede bron van niacine dat lagere cholesterol, een risicofactor voor hartziekten ontwikkeling. De American Heart Association beveelt consumptie van rood vlees kip op omdat deze minder hoeveelheid verzadigde vetten en is een goede bron van omega-3 vetzuren die gunstige cardiovasculaire effecten bevatten.

Hoe kip koken op een gezonde manier

Verschillende delen van kippen verschillende niveaus van vet en cholesterol. Het borstvlees is de magerste met 28 g bevat slechts 1 gram vet. Dit wordt gevolgd door de poten van de kip die 2 g vet per iedere 28 g heeft.

Voordat u besluit om kip te koken, zorg ervoor dat  alle zichtbare vet weg snijdt omdat het niet goed voor je hart is.  Om het gezonder te maken, moet u eerst marineren met gezonde kruiden zoals kurkuma, koriander samen met gestremde melk, zodat de kip absorbeert alle voedingsstoffen en wordt smakelijker. Na dat, zou je kunnen proberen het koken in een snelkookpan, zodat de kip is zacht en teder te eten. Bakken of grillen in de magnetron is ook een gezonde optie die u kunt overwegen.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

It is main inner container footer text