Mijn Gezondheid

over gezonde voeding

img
Home / Overige / Het 3-daagse militaire Dieet – Een gids voor beginners

Het 3-daagse militaire Dieet – Een gids voor beginners

2039 Views

Het 3-daagse militaire Dieet – Een gids voor beginners

Het militaire dieet is momenteel een van ‘s werelds meest populaire “diëten.”

Er wordt beweerd u te helpen om snel gewicht te verliezen, tot 10 pond (4,5 kg) in één week.

Het militaire dieet is ook gratis. Er is geen boek, duur eten of aanvullingen die nodig zijn om het te kopen.

Maar betekent het dat dit dieet echt werkt, en is het iets voor jou op het te proberen?

Dit artikel legt alles wat u moet weten over het militaire dieet.

Wat is het Militaire dieet?

Het militaire dieet, ook wel de 3-dagen dieet genoemd, is een snel gewichtsverlies dieet op basis van een caloriearme maaltijd plan. Er wordt beweerd u te helpen om 10 pond in één week te verliezen.

Het dieet gaat om een 3-dagen low-calorie maaltijd plan gevolgd door 4 dagen met minder beperkingen.

Voorstanders van het dieet beweren dat het werd ontworpen door voedingsdeskundigen in het Amerikaanse leger om soldaten snel in topvorm te krijgen.

Echter, de waarheid is dat het dieet niet bij een militaire of overheidsinstelling is verbonden.

Het militaire dieet gaat ook door onder verscheidene andere namen, met inbegrip van het marine dieet, het leger dieet en zelfs het ijs dieet.

Kortom: Het militaire dieet is een caloriearm dieet voor gewichtsverlies dat wordt beweerd veel gewicht te verliezen in slechts een week.

Hoe werkt het Militaire Dieet ?

Apple En Calculator

Het 3-daagse militaire dieet is eigenlijk opgesplitst in 2 fasen over een periode van 7 dagen.

Voor de eerste 3 dagen, moet u een low-calorie maaltijd plan voor het ontbijt, lunch en diner volgen. Er zijn geen snacks tussen de maaltijden.

Totale calorie-inname tijdens deze fase is ongeveer 1,100-1,400 calorieën per dag.

Dit is veel lager dan de inname van de gemiddelde volwassene.

Voor de resterende 4 dagen van de week, wordt u aangemoedigd gezond te blijven eten en je calorie-inname laag te houden.

Voorstanders van het dieet beweren dat je het dieet een paar keer kan herhalen totdat u uw streefgewicht heeft bereikt.

Kortom: De eerste 3 dagen van het militaire dieet heeft een vast menu plan en betrekt op caloriebeperking. De resterende 4 dagen minder beperkingen.

De Maaltijden

Dit is een 3-daagse maaltijd plan voor het militaire dieet.

Dag 1

Dit is het maaltijd plan voor de dag 1. Het komt neer op ongeveer 1400 calorieën.

Ontbijt:

Lunch:

  • Een sneetje toast.
  • Een half kopje tonijn.
  • Een kopje koffie of thee.

Avondeten:

  • Een 85 gram portie vlees met een kopje groene bonen .
  • Een kleine appel.
  • Een halve banaan .
  • Een kopje vanille-ijs.

Dag 2

Dit zijn de maaltijden voor dag 2, komt neer op ongeveer 1.200 calorieën.

Ontbijt:

  • Een sneetje toast.
  • Een hardgekookt ei.
  • Een halve banaan.
  • Een kopje koffie of thee.

Lunch:

  • Een hardgekookt ei .
  • Een kopje cottage kaas.
  • 5 crackers.
  • Een kopje koffie of thee.

Avondeten:

  • Twee hotdogs, zonder broodje.
  • Een half kopje van wortelen en een half kopje broccoli.
  • Een halve banaan.
  • Een half kopje vanille-ijs.

dag 3

Hier is het plan voor dag 3, wat neerkomt op ongeveer 1100 calorieën.

Ontbijt:

  • Een 1-ons plakje cheddar kaas.
  • 5 crackers.
  • Een kleine appel .
  • Een kopje koffie of thee.

Lunch:

  • Een sneetje toast.
  • Een ei, gekookt zoals jij dat wilt.
  • Een kopje koffie of thee.

Avondeten:

  • Een kop van tonijn.
  • Een halve banaan.
  • 1 kopje vanille-ijs.

Voel je vrij om zo veel koffie of thee te drinken als je wilt, zolang er geen calorieën uit suiker of crème inzit. Drink ook veel water.

De resterende 4 dagen

De rest van de week omvat ook een dieet.

Snacks zijn toegestaan ​​en er zijn geen beperkingen. Echter wordt u aangemoedigd om portiegroottes te beperken en aan de totale calorie-inname van onder de 1.500 per dag te houden

Er zijn geen andere regels voor de resterende 4 dagen van het dieet.

Kortom: De eerste 3 dagen van het dieet hebben een vast menu, terwijl de andere 4  dagen minder beperkt zijn. U bent nog steeds aangemoedigd om gezond te eten en calorieën te beperken voor de resterende 4 dagen.

Vervangende levensmiddelen toegestaan

Kom van Amandelen

Vervangingen zijn toegestaan ​​tijdens de 3-dagen fase voor mensen met dieetbeperkingen, maar porties moeten hetzelfde aantal calorieën bevatten.

Bijvoorbeeld, als je een pinda allergie hebt, kun je pindakaas inruilen voor amandelboter.

U kunt ook 1 kopje tonijn inwisselen voor amandelen als je vegetariër bent.

Het enige dat telt is dat de calorieën hetzelfde blijven. Als u de maaltijden op enigerlei wilt veranderen, moet je wel de calorieën tellen.

Voorstanders van het militaire dieet stimuleren het drinken van heet citroenwater, maar we raden geen kunstmatig gezoete dranken aan. Er is echter geen wetenschappelijke reden waarom dit een goed idee zou zijn.

Kortom: Als u dieetbeperkingen hebt, dan is er toegestaan ​​om vervangingsproducten van gelijke calorieën te nemen.

Is het Militaire dieet op basis van bewijs?

Er zijn geen tot op heden geen studies over het militaire dieet. Echter de gemiddelde persoon zal zeer waarschijnlijk een ​​paar ponden verliezen als gevolg van de weken-lange caloriebeperking.

Echter, voorstanders van het dieet beweren dat het een bepaald voordeel voor gewichtsverlies als gevolg van de “voedselcombinaties” bij de maaltijden. Deze combinaties waarvan wordt gezegd om uw stofwisseling te verhogen en vet te verbranden, maar er is geen bewijs achter deze claims.

Koffie en groene thee bevatten verbindingen die enigszins de stofwisseling kunnen verhogen, maar er zijn geen bekende combinaties van voedsel die dat doen(1, 2, 3, 4).

En als je kijkt naar de algemene voedingsmiddelen opgenomen in het plan van dit dieet maaltijd lijkt het gewoon niet op een vet verbrandend dieet.

Voedingsmiddelen met een hoog eiwit gehalte en de stofwisseling stimuleren meer dan andere voedingsmiddelen(5, 6). Maar de meeste maaltijden in het militaire dieet zijn laag in eiwitten en hoog in koolhydraten , wat een slechte combinatie is voor gewichtsverlies.

Sommige mensen beweren ook dat dit dieet heeft soortgelijke gezondheidsvoordelen als het intermitterend vasten. Er is echter geen vasten betrokken in het dieet, dus dit is onjuist.

Kortom: Het militaire dieet kan helpen gewicht te verliezen, want het is zeer laag in calorieën. Het heeft echter geen bijzonder voordeel dat het effectiever  maakt dan andere calorie diëten.

Is het Militaire Dieet veilig en duurzaam?

Weegschaal

Het militaire dieet is waarschijnlijk veilig voor de gemiddeld persoon, want het is te kort voor blijvende schade.

Echter als je dit dieet al maanden volgt, de strikte limiet op calorieën kan je in gevaar brengen van de tekorten aan voedingsstoffen.

Dit geldt vooral als je niet regelmatig groenten en andere kwaliteit voedsel eet op je vrije dagen.

Bovendien elke week eten van hotdogs, crackers en ijs heeft een potentieel gevaar om stofwisseling problemen te veroorzaken. Junkfood mag geen vast onderdeel van uw voeding worden.

Op het gebied van duurzaamheid, dit dieet is vrij gemakkelijk te doen. Men hoeft geen langlopende gewoonte te veranderen en vereist alleen wilskracht voor een korte tijd.

Dat gezegd zijnde, het zal waarschijnlijk niet helpen het gewichtsverlies te behouden voor heel lang, omdat het niet helpt uw gewoonten te veranderen.

Kortom: Het militaire dieet is waarschijnlijk veilig voor gezonde mensen, maar het moet niet worden gedaan voor langere tijd. Het zorgt waarschijnlijk niet voor blijvend gewichtsverlies.

Kun je echt 10 pond in een week verliezen?

Dit dieet werd populair omdat het beweert dat je 10 pond (4,5 kg) kunt verliezen in een week.

Theoretisch, dit percentage van gewichtsverlies is het mogelijk voor mensen met overgewicht die calorieën streng beperkingen. Het grootste deel van het gewichtsverlies komt door verlies van water, niet van vet.

Watergewicht daalt snel als in het lichaam glycogeen daalt, dat gebeurt er als je koolhydraten en calorieën beperkt(7).

Dit ziet er goed uit op de weegschaal, maar dat gewicht zal worden herwonnen wanneer je weer normaal begint te eten.

Kortom: Het is mogelijk om 10 pond te verliezen in een week. Het grootste deel van dit is watergewicht, die wordt herwonnen wanneer je normaal begint te eten.

Het kan werken, maar niet voor lang

Wilt u een paar pond snel verliezen, dan kan het militaire dieet helpen.

Maar je zal waarschijnlijk het verloren gewicht weer snel terug krijgen. Dit is gewoon niet een goed dieet voor blijvend gewichtsverlies.

Als je serieus bent om gewichtsverlies te behouden, dan zijn er veel gewichtsverlies methoden die veel beter zijn dan het militaire dieet.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

It is main inner container footer text