Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
img

Is papaya gezond? Waar is papaya allemaal goed voor!?

4148 Views

Is papaya gezond? Waar is papaya allemaal goed voor!?

Christopher Columbus noemde papaja de “ vrucht van de engelen “. Hij merkte dat de Caribische inboorlingen de vruchten aten na enorme maaltijden en nooit spijsverteringsproblemen ondervonden. En ze waren ‘sterk’.

Papaya’s hebben de vorm van langwerpige meloenen of peren. Het vruchtvlees is heerlijk zoet met een muskusachtige ondertoon en de textuur heeft een zachte smeltkwaliteit. Rijp papaya vruchtvlees is een rijke oranje kleur met gele of roze tinten.

Het binnenste gedeelte bevat een schat aan zwarte ronde zaden, ingekapseld in een gelei-achtige substantie. Er wordt geadviseerd om de zaden niet te consumeren omdat het een giftige stof bevat genaamd carpaine. Carpaine, wanneer het in grote hoeveelheden gegeten wordt kan het de hartslag verlagen.

De nummer 7 op de lijst van gezondste fruit

Gezondheidsvoordelen van papaya

De papaya heeft opmerkelijke medicinale deugden erkend uit de oudheid. Er is geen algemeen allergeen voedsel. Als een van de meest gemakkelijk verteerbare vruchten, het is een hele gezonde vrucht voor jong tot oud.

De voordelen voor de gezondheid van de papaya zijn teveel om op te noemen. Hier de voedingswaarde van papaya.

Een kleine papaya (152 gram) bevat :

  • Calorieën: 59.
  • Koolhydraten: 15 gram.
  • Vezels: 3 gram.
  • Eiwitten: 1 gram.
  • Vitamine C: 157% van de ADH.
  • Vitamine A: 33% van de ADH.
  • Foliumzuur (vitamine B9) : 14% van de ADH.
  • Kalium: 11% van de ADH.
  • Sporenhoeveelheden calcium, magnesium en vitamine B1, B3, B5, E en K.

Papaya’s bevatten ook gezonde antioxidanten genaamd carotenoïden . Ze zijn bijzonder hoog in een soort carotenoïden genaamd lycopeen .

Deze gunstige antioxidanten worden beter opgenomen van papaya’s dan van andere groenten en fruit.

Hieronder een lijst van behandelingen voor een aantal van de meest voorkomende kwalen:

Ontstekingsremmers:De ontstekingsremmende kracht van papaïne in papaya vermindert ontsteking enorm bij ziekten zoals reumatoïde artritis, osteoartritis, jicht en astma.

Cholesterol:Deze vrucht helpt niet alleen het reinigen van het spijsverteringsstelsel, het is ook rijk aan antioxidanten die de oxidatie van cholesterol opbouw in de slagaders voorkomt.

Dikke darm Kankerpreventie: De rijke vezels in papaya binden zich aan kankerverwekkende toxines in de dikke darm en worden tijdens stoelgang uit het lichaam verwijdert.

Spijsvertering:Papaya is in het algemeen bekend om zijn fijne en natuurlijke laxerende effect die de spijsvertering bevordert. Als het regelmatig wordt ingenomen, kan het helpen bij het verlichten van de gebruikelijke constipatie, bloedhopen en chronische diarree.

Bescherming tegen emfyseem: Als je een roker bent of vaak wordt blootgesteld aan passief roken, moet u papaya-sap regelmatig gebruiken vanwege het hoge vitamine A-gehalte. Dit kan je leven redden omdat het je longontsteking sterk zal verminderen.

Bescherming hart en vaatziekte:De drie zeer krachtige anti-oxidanten in papaja’s helpen de oxidatie van cholesterol te voorkomen. Geoxideerde cholesterol vormt gevaarlijke aanslag die uiteindelijk hartaanvallen of beroertes kunnen veroorzaken.

Intestinale aandoeningen:De papaïne in onrijpe papaja is uitermate gunstig voor mensen met een tekort aan maagsap, overmatig ongezond slijm in de maag, dyspepsie en irritatie van de ingewanden.

Onregelmatige menstruatie:Consumptie van onrijpe papaya-sap helpt de spiervezels van de baarmoeder samen te trekken, wat resulteert in een juiste en regelmatige menstruatie. Het is vooral nuttig in gevallen van menstruatiebeëindiging bij jonge dames als gevolg van verkoudheid of trauma.

Huidziekten:Het sap van onrijpe papaja is zeer gunstig bij de behandeling van huidaandoeningen zoals acne en psoriasis. Wanneer aangebracht op wonden, voorkomt het de vorming van pus en zwelling. Plakken gemaakt van onrijpe papaya wanneer toegepast op het gezicht, kan pigmentvlekken of bruine vlekken verwijderen en de huid glad en delicaat maken.Probeer het eens!

Miltvergroting:Dompel gesneden rijpe papaya in azijn voor een week, gebruik het twee maal daags bij de maaltijd totdat de milt is genormaliseerd.

Keelaandoeningen:Drink honing gemengd met vers sap van onrijpe papaya wanneer men ontstoken amandelen heeft voor difterie en andere keelaandoeningen. Het lost het membraan op en voorkomt dat infecties zich zal verspreiden.

Kiezen van een papaya

Kies papaya’s die rood-oranje huid hebben als je ze wilt eten op de dag van aankoop. Vermijd fruit dat is gekneusd of heeft stukken diep oranje kleur die aangeeft dat het overrijp is.

Koop alleen groene papaja’s als u van plan bent om ze te koken, omdat het vlees zijn zoete, sappige smaak niet zal ontwikkelen.

Als u het rijpingsproces wilt vertragen, bewaar het fruit dan in de koelkast. Om het rijpingsproces te bespoedigen, houd het buiten in de open lucht, op kamertemperatuur.

Een papaja kan worden gegeten zoals het is, met zijn schil open gesneden. Snij de papaja in de lengte door en dan in kleinere stukjes. Het zoetste deel van de papaja is geconcentreerd op het uiteinde dat het verst verwijderd is van de stengel.

Je kunt ook je papaja sprenkelen met vers limoensap. Het voegt smaak aan de vrucht toe.

Of, ten slotte, meng het met ander fruit zoals aardbei of yoghurt om een ​​smoothie te maken.

Tot slot

Papaya is rijk aan waardevolle voedingsstoffen en heeft een heerlijke smaak.

De sterke anti-oxidant eigenschappen kunnen helpen uw risico van veel ziekten verminderen, zoals hart-en vaatziekten en kanker.

Het kan ook tegen de zichtbare tekenen van veroudering beschermen, zodat uw huid glad en jeugdig zal blijven.

Om de vele voordelen van papaya te ervaren, overweeg dan het toevoegen van deze gezonde en lekkere vrucht in uw voeding.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

4 Comments

  1. Snij de Papaya in het middden door.
    Lepel de zaden er met een theelepel uit.
    Doe er een beetje honing of rietsuiker, een beetje muesli of havervlokken en een scheutje yogurt
    Schraap het vruchtvlees van de schil met een theelepel, maak de schil niet kapot.
    Meng het geheel tot een papje met de halve papaya als beker.
    Zet het in een glas als standaard en dan een uurje in het vriezer.
    Tijdens het opeten denken aan een hangmat tussen twee palmbbomen en een blauwe zee op de achtergrond.

  2. ik kauw altijd op een flink aantal pitten, nu lees ik hier dat dit niet zo gezond is ,en at de pitten zelfs giftig zijn.

    Is dit wel zo ?

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

9 − drie =

It is main inner container footer text