Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
img

Zijn rozijnen gezond?

1935 Views

Zijn rozijnen gezond?

Rozijnen zijn onvervangbaar als een gezond lid van de gedroogde vruchten categorie. Deze gouden, groene of zwarte delicatessen zijn favoriet van bijna iedereen, met name kinderen. Rozijnen worden veel gebruikt in de culturele keuken rond de wereld (vooral in desserts), en worden ook toegevoegd aan gezondheid tonics, snacks en compact, hoog-energetische voedingssupplementen voor bergbeklimmers en backpackers.

Rozijnen zijn verkregen door het drogen van druiven, hetzij in de zon of in drogers, die de druiven verandert in goud, groen of zwart. In feite, wanneer hun voedingswaarde en gezondheidsvoordelen worden beschouwd als “pareltjes” is dit een vrij accurate naam voor hen!

Gezondheidsvoordelen van Rozijnen

1. Helpt de spijsvertering:

Het eten van een paar rozijnen elke dag is goed voor je maag. Rozijnen bevatten vezels die beginnen te zwellen in aanwezigheid van water. Deze geven een laxerende werking voor de maag en helpen bij het ​​verlichten van constipatie. Ook dagelijkse inname van rozijnen houdt de stoelgang regelmatig en de vezels helpen om giftige stoffen en afvalstoffen uit het systeem te houden.

2. Vermindert de zuurgraad:

Rozijnen bevatten kalium en magnesium in een goed niveau. Deze helpen verminderen van de zuurgraad en helpen het verwijderen van de toxine in het systeem, en kan voorkomen van ziekten zoals artritis, jicht, nierstenen en hartziekten.

3. Helpt tegen anemie:

Rozijnen hebben een goede hoeveelheid ijzer en B-Complex vitamines in hen die helpen bij de behandeling van anemie. Het koper aanwezig in rozijnen helpt ook bij de productie van rode bloedcellen.

4. Kankerpreventie

De polyfenolische antioxidanten in rozijnen, bekend als catechine, biedt bescherming tegen vrije radicalen, die de ontwikkeling van tumoren, in het bijzonder darmkanker veroorzaakt.

5 Helpt bij de behandeling van infecties:

Rozijnen bevatten polyfenolische fytonutriënten, die bekend zijn als anti-inflammatoire antioxidanten. Ze vertonen antibacteriële eigenschappen die helpen verlagen van risico op koorts en doodt de bacteriën. Dus, met een paar rozijnen per dag kunt u veilig zijn om koorts tegen te houden en andere dergelijke infecties.

6. Goed voor sexleven:

De consumptie van rozijnen is ook goed voor je seksleven. Rozijnen bevatten een aminozuur genaamd Arginine die libido verhoogt en induceert opwinding. Het is goed voor mannen en wordt gebruikt om erectiele dysfunctie behandeling . Ook de toegevoegde energie van de rozijnen helpt uw sex leven. Vergeet niet de traditie in India, waar de nieuwe bruid en bruidegomeen glas melk krijgen gekookt met rozijnen en saffraan? Dit is een eeuwenoude praktijk die de doeltreffendheid van rozijnen valideert.

7. Voor de Ogen:

Rozijnen zijn rijk aan polyfenolische fytonutriënten, antioxidanten die kunnen helpen om uw gezichtsvermogen scherp te houden. De antioxidanten in rozijnen helpen bij het ​​beschermen van de ogen doordat de vrije radicalen actie die de visie verzwakt en veroorzaakt musculaire degeneratie en cataract. Ook bevatten rozijnen vitamine A, beta-caroteen en A-carotenoïden en zijn super goed voor het oog.

8. Voor je mond:

Volgens Amerikaanse wetenschappers zijn rozijnen geweldig voor je tanden. Ondanks de suikers, zou het geen tandbederf veroorzaken maar juist voorkomen. Dit zou komen door dezelfde kleine molecule die het gebit sterker maakt. Ook zouden rozijnen een antibacteriële werking hebben in de mond.

 9. Voor gezonde botten:

Rozijnen bevatten ook goede hoeveelheden calcium, die goed is voor de gezondheid van de botten .

rozijnen voor de huid

10.Suikerziekte

Artsen adviseren geen rozijnen te eten al men diabetespatiënten is, zoals rozijnen worden gedroogd fruit genoemd. Het drogen van fruit leidt tot concentratie van suiker in deze vruchten. Consumptie van rozijnen kan daarom leiden tot hogere bloedsuikerspiegel bij diabetici, die niet gezond voor hen zijn. Heerlijk dat rozijnen gezond zijn zijn voor je

11.Cholesterol

Studies hebben aangetoond dat het eten rozijnen voor het verminderen van cholesterol nuttig kan zijn. Dit vanwege het feit dat rozijnen oplosbare vezels bevatten. Deze oplosbare vezels helpt om low density lipoprotein te verlagen. Rozijnen bevatten ook polyfenolen die helpen om het cholesterolgehalte in het lichaam te verlagen.

Zijn rozijnen dikmakend?

Rozijnen bevatten behoorlijk wat suiker en dat verklaart meteen hun zoete smaak, maar ook dat ze dikmakend kunnen zijn. Bedenk echter dat dit eveneens geldt voor koek en snoep. Daarentegen bevatten rozijnen gezonde stoffen en vezels die weer bevorderlijk zijn voor een goede stoelgang. Wel kunnen rozijnen schommelingen geven in de bloedsuikerspiegel als je daar gevoelig voor bent. Eet in dat geval deze gedroogde vruchten niet of gecombineerd met iets anders. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een sneetje volkoren muesli/rozijnenbrood.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 + 8 =

It is main inner container footer text