img

Sperziebonen gezond

1937 Views

Sperziebonen gezond

Sperziebonen zijn ook bekend als snijbonen en zijn gemakkelijk verkrijgbaar in de meeste supermarkten. Hun voedingswaarde bevat vezels, vitaminen, mineralen en zeer weinig koolhydraten. Ze bevatten ook eiwit, calcium, voedingsvezels, ijzer en diverse andere essentiële voedingsstoffen. Sperziebonen hebben indrukwekkende hoeveelheid antioxidanten en bieden zelfs cardiovasculaire voordelen. Sperziebonen zijn een rijke bron van omega-3 vetten ook. De carotenoïde en flavonoïde inhoud van de sperziebonen bieden anti-inflammatoire voordelen. Hier bespreken we de top 10 voordelen voor de gezondheid van sperziebonen.

1. Vitamine K voordelen:

Vitamine K speelt een prominente rol in de bloedstolling en heelt de wonden. Het behoudt ook sterke botten bij ouderen.

2. Vitamine C voordelen:

Vitamine C is een grote bron van anti-oxidanten die goed werken om de reacties van vrije radicalen te stoppen. Deze vrije radicalen reacties leiden tot bijproducten en processen die blijken kankerverwekkend te zijn. De anti-oxidanten gevonden in sperziebonen zijn uiterst nuttig voor het lichaam.

3. Minder calorieën:

Verse sperziebonen zijn zeer laag in calorieën. Daarom moeten mensen die calorie bewust zijn geen zorgen hoeven te maken over de hoeveelheden die ze eten. Het bevat ook lage hoeveelheid natrium, verzadigd vet en cholesterol.

4. Rijk aan vezels:

Sperziebonen zijn een rijke bron van voedingsvezels. Voedingsvezels hebben veel voordelen voor de gezondheid. Vezels worden voorgeschreven aan mensen die lijden aan spijsverteringsproblemen. Het vezelgehalte in de sperziebonen helpt bij de preventie en behandeling van constipatie, aambeien en diverticulosis. Het hoge vezelgehalte in sperziebonen helpt om cholesterol en suiker niveaus in uw lichaam te handhaven.

5. Foliumzuur:

Sperziebonen zijn een goede bron van folaten die nuttig zijn voor celdeling en DNA-synthese. Foliumzuur rijke voedingsmiddelen zijn ook nuttig voor vrouwen tijdens de pre-conceptie en zwangerschap periode.

6. Voorkomt infecties:

Een aantal vitaminen zoals niacine en Thiamine die aanwezig zijn in sperziebonen zijn een goede bron van voedingsstoffen nodig voor om infecties in het lichaam te voorkomen.

7. Onderhoudt cel en lichaamsvloeistoffen:

Kalium gehalte in sperziebonen helpt het lichaam om beter cel productie en lichaamsvocht beweging te houden.

8. Controles hart- en vaatziekten en de bloeddruk:

Het kaliumgehalte in sperziebonen helpt ook bij het beheersen van de bloeddruk en andere hart-gerelateerde ziekten.

9. Vitamine A effecten:

Vitamine A  in sperziebonen helpt bij het verstrekken antioxidanten en ook vrijmakende verbindingen die het proces van veroudering voorkomen.

10. Mangaan effect:

Mangaangehalte in sperziebonen helpen vrije radicalen werken als het een co-factor voor antioxidanten. Dit heeft de neiging om je fit en gezond te houden.

Voedingswaarde Sperziebonen

Ongeveer 100 gram sperziebonen bevat 31 kilocalorieën energie, 7,13 gram koolhydraten, 1,82 gram eiwitten, 0,34 gram vet en 3,4 gram vet. Andere voedingsstoffen zoals calcium-37 mg, ijzer-1.04 mg, magnesium 25 mg, en mangaan-0.214 mg zijn ook aanwezig. Natrium en kalium zijn in 6 mg en 209 mg respectievelijk deze hoeveelheid. Andere nutriënten en de verhoudingen fosfor-38 mg, 0,24 M zink, vitamine K- 14,4 microgram en vitamine C 16.3 mg.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

It is main inner container footer text