Ad Clicks : Ad Views :
Mijn gezondheid

alles over gezonde voeding

img

Suikervrij eten en tarwe dieet

1525 Views

Suikervrij eten en tarwe dieet

We zijn allemaal verschillend.

Wat werkt voor de één hoeft niet te werken voor de andere.

Ik heb heel veel over koolhydraatarm diëten gelezen in het verleden, omdat ik denk dat ze een mogelijke oplossing voor sommige van’s werelds grootste gezondheidsproblemen zijn.

Echter, de waarheid is dat koolhydraatarm niet voor iedereen werkt.

Sommige mensen willen geen koolhydraatarm eten. Andere mensen hebben er geen goed gevoel bij om het te doen of gewoon het niet nodig vinden.

Ook degenen die fysiek actief bezig zijn zoals sprinten of gewichtheffen moet wat meer koolhydraten in hun voeding toevoegen om optimaal te functioneren.

Ik dacht dan bied ik deze mensen een gezonder alternatief aan.

De context van de koolhydraten

Brood

Koolhydraten zijn zeer omstreden macronutriënten.

Sommigen zeggen dat het een essentieel onderdeel van het dieet is, essentieel voor de hersenen en meer dan de helft van uw calorie-inname, terwijl anderen het meer als vergif beschouwen.

Zoals zo vaak , de waarheid ligt ergens tussen de twee uitersten in is volledig afhankelijk van het context.

Mensen met overgewicht, diabetes, of tonen andere tekenen van metabole verstoring worden vaak geassocieerd met een westers dieet, het beste zou waarschijnlijk een koolhydraatarm, vetrijk dieet te eten.

Het bewijs is duidelijk dat dit dieet op de minst veel krachtiger is dan het vetarme dieet die nog steeds wordt aanbevolen door de meerderheid(1, 2, 3).

Maar voor mensen die geen probleem hebben met hun stofwisseling en relatief gezond en actief zijn … kan een koolhydraatarm dieet helemaal niet nodig zijn.

Hoewel het verwijderen van alle koolhydraten kan worden verlangd dat het omkeren van de metabole stoornissen geassocieerd met het metabool syndroom en obesitas, kan het vermijden van de ergste koolhydraten volstaan om deze problemen in de eerste plaats te voorkomen.

Goede koolhydraten, slechte koolhydraten

Brood Caution

Vele bevolkingsgroepen in de wereld aten zolang het voor handen was onbewerkte voedingsmiddelen, ongeacht de koolhydraten inhoud van hun voeding.

Voorbeelden van populaties die een koolhydraatrijk dieet aten hadden een uitstekende gezondheid dat waren de Okinawanen en Kitavans.

Pas toen de moderne voedingsmiddelen zoals suiker en geraffineerde koolhydraten werden geïntroduceerd begonnen deze mensen ziek te geworden.

Er zijn ook tal van bevolkingsgroepen in Azië die wel veel koolhydraten eten, maar in uitstekende gezondheid zijn … althans in vergelijking met de gemiddelde Europeaan.

Wat dit betekent is dat het niet de koolhydraten per se de problemen veroorzaakt … het is gewoon de “slechte” koolhydraten (samen met alle andere troep in de westerse dieet).

Als je gezond en actief bent, dan is er waarschijnlijk geen belangrijke reden voor u om de gezondere koolhydraat bronnen zoals aardappelen, fruit en non-gluten granen te voorkomen.

Suikervrij eten, tarwe vrij dieet

Vrouw Met Houten Lepel

Mijn mening is de twee slechtste voedingsmiddelen in het dieet zijn suiker en tarwe.

Ik ben vrij zeker dat 80% van de voordelen voor de gezondheid van een koolhydraatarm dieet en paleo dieet voort uit het feit dat ze deze twee elimineren uit de voeding (samen met transvetten en plantaardige oliën).

De SFWF dieet is vrijwel gelijk aan een paleo + volvette zuivelproducten + gezonder koolhydraat bronnen.

De focus ligt op kwaliteit eten … het kiezen van goede bronnen van vet, een goede bron van eiwitten en goede bronnen van koolhydraten.

  • Regel # 1 – Vermijd toegevoegde suikers.
  • Regel # 2 – Vermijd tarwe.
  • Regel # 3 – Vermijd ook transvetten en plantaardige oliën.
  • Regel # 4 – Gebruik geen calorieën (geen frisdrank, vruchtensappen) te drinken.
  • Regel # 5 – Eet onbewerkte voedingsmiddelen.

Welk voedingsmiddelen te eten!

aardappelen

Het is belangrijk om te kiezen uit onbewerkte voedingsmiddelen.

Net als vroeger, kunt u vlees, vis, eieren, fruit,volvette zuivelproducten, groenten, noten en zaden eten.

Maar nu kunt u een gezonde koolhydraten toevoegen zoals:

Ik wil graag benadrukken dat aardappelen zijn echt uitstekend om te eten.

Ze zijn niet aan de orde op een koolhydraatarm dieet en waarschijnlijk een slechte keuze voor diegenen die koolhydraat gevoelig zijn, maar anders ze een perfecte voedingsmiddel. Erg voedzaam en verzadigend.

Kort samengevat

Voor gezonde mensen die gezond willen blijven … blijft fit en eet onbewerkte voedingsmiddelen. Het kan niet veel eenvoudiger dan dat zijn.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

It is main inner container footer text