img

16 Verbazingwekkende gezondheidsvoordelen tonijn

1897 Views

16 Verbazingwekkende gezondheidsvoordelen tonijn

We weten allemaal dat de consumptie van vis gezond is en dat we het minstens twee keer per week het zouden moeten eten. Er zijn vele voordelen van het eten van tonijn, we moeten allemaal meer tonijn eten. Vandaag bekijken we tonijn nader, en we brengen u de voordelen van tonijn in details.

1. Het helpt je hart.

Het hoge percentage van omega-3 vetzuren in tonijn vlees brengt evenwicht in de bloedvaten, verlaging van cholesterol in de slagaders. Lagere cholesterol in de slagaders is gelijk aan minder problemen in de bloedstroom en het hart, dit zorgt voor verbetering van de gezondheid van het hart.

Gezonde tip: Vervang het vet verzadigd vlees zoals varkensvlees (vooral verwerkt) met tonijn.

2.  Het vermindert uw bloeddruk.

Tonijn is rijk aan kalium – en verlaagt de bloeddruk aanzienlijk. De combinatie van dit element met omega-3 vetten brengt ontstekingsremmende werking voor het cardiovasculaire systeem.

Dat betekent lagere bloeddruk en minder risico op een beroerte, hartaanvallen en ingewikkelde problemen, zoals verstopte slagaders.

3. Het verbetert je immuunsysteem.

Het vlees van deze vis is rijk aan mangaan, zink, vitamine C, selenium en – de antioxidanten die bekend staan als belangrijke boosters van het immuunsysteem. De antioxidanten bestrijden de vrije radicalen, bijproducten van de stofwisseling op celniveau, wat kan leiden tot verschillende ernstige ziekten, zoals kanker.

Gezonde tip:  Een portie van tonijn vlees is ongeveer 200% van de dagelijkse antioxidant eisen.

4. Het stimuleert de bloedsomloop.

Ijzer en vitamine B zijn de oorzaken van dit voordeel. Uw cardiovasculaire systeem raakt geblokkeerd door opgehoopte vet, veroorzaakt door ongezonde eetgewoonten en uw cellen beginnen te ontaarden. De hoge inname van ijzer en vitamine B versterkt de bloedcellen.Verbetering van de oxidatie van de lichaamsorganen, zorgen voor een optimale werking.

5. Het vermindert depressie.

Het eten van 3-4 keer per week tonijn is effectiever dan Prozac. Het resultaat van een wetenschappelijk onderzoek naar groepen van depressieve mensen waar 3 groepen werden verdeeld in: de placebo-groep (het consumeren van placebo pillen), de Prozac groep, en tonijn groep (meerdere malen per week eten van tonijn).

Verrassenderwijs de tonijn groep had de grootste vermindering van de stress.

Gezonde Tip: Natuurlijke behandeling van de aandoeningen en ziekten verwijdert de bijwerkingen van geneesmiddelen. Tonijn is het perfecte antioxidant vervanging van geïndustrialiseerde geneesmiddelen in sommige gevallen.

6. Het verlaagt triglyceriden.

U weet waarschijnlijk al dat tonijn beïnvloedt het cholesterolgehalte in het organisme, maar daar zit veel meer achter. Een aantal triglyceriden in het bloed dat is de hoeveelheid vet die in je lichaam zit. Ze zijn verbonden via LDL het slechte cholesterol en HDL, het goede.

Gezonde tip: Het eten van tonijn ten minste twee keer per week verlaagt het LDL  en verhoogd het HDL.

7. Het verbetert de gezondheid van het oog.

De aandoening, de zogenaamde maculadegeneratie verlaagt de visie van het oog en brengt langzaam blindheid. De all-machtige Omega-3 vetzuren stappen in als een preventie van deze aandoening.

Gezonde tip: Regelmatige inname van omega-3 vetzuren voorkomt het droge ogen syndroom.

Bakken of grillen kunnen de hoeveelheden van gezonde ingrediënten in de vis verminderen.

8. Het versterkt je botten.

Vitamine D is de belangrijkste opbouw van uw botten. De voordelen van deze vitamine tonen aan dat ze preventief zijn tegen kanker, sterkere en gezondere botten.

Gezonde tip: In combinatie met mineralen uit tonijn vlees, vitamine D verlaagt het risico van multiple sclerose en auto-immuunziekten. 

9. Het verbetert uw gezondheid van de huid.

Tonijn bevat sporen van mineralen, dat beschadiging voorkomt van bloedcellen als gevolg van vergiftiging van het lichaam. Ten tweede, een eiwit genaamd elastine zorgt voor extra weefsel reparaties en geeft gladheid aan de huid.

10. Het voorkomt beroerte.

Met vijf porties tonijn per week kunnen volwassenen het risico op beroerte met 30% verminderen. Het voorkomen van bloedstolsels en het verbeteren van de vaatwanden, dankzij vitamine B complex en foliumzuur in tonijn.

11. Tonijn en nierziekte.

De genoemde kalium mineraal helpt met de vochtbalans en regelmatige werking van de nieren. Nierkanker is één van de meest voorkomende soorten kanker in de wereld, en ontwikkelt het slecht functioneren van organen.

12. Spieropbouw.

Een van de belangrijkste ingrediënten van de tonijn vlees is eiwit. Tonijn is één van de eiwitrijkste-vlees, waardoor het de perfecte metgezel is in spierontwikkeling en vet verlies. Spieren groeien van eiwitten, herstellen sneller, en verbeteren de stofwisseling van het lichaam.

Gezonde Tip: Tonijn is goedkoop, maar toch geweldig voor eiwitinname. 100 gram tonijnvlees bevat 30 gram eiwit. 

13. Het verbetert gewichtsverlies.

Obesitas en overgewicht zijn de grootste gezondheidsproblemen wereldwijd. Tonijn is caloriearm, hoogwaardige eiwitten vol met gezonde voedingsstoffen die bijdragen aan gezondheid, stofwisseling en vermindert het vet. Vetzuren uit tonijnvlees stimuleren het hormoon voor honger genaamd leptine. Met dit hormoon, zal u niet hunkeren naar ander voedsel.

14. Het vermindert de ontsteking.

Zowel de ziekte ontstekingen en spierontsteking worden onderdrukt door tonijnvlees. De ontstekingsremmende mineralen en gezonde cholesterol niveaus in het vlees. Dat leidt tot goede werking van het gehele lichaam en voorkomen van ontstekingsziekten zoals artritis en jicht.

15. Het stimuleert insuline respons.

Mensen die lijden aan diabetes kunnen nog meer profiteren van tonijn. De omega-3 vetzuren helpt en stimuleert de insuline respons, waardoor het dagelijkse leven gemakkelijker wordt voor diabetespatiënten.

16. Het verbetert je humeur.

Selenium verzorgt de eetlust en stemming bij mensen. Onderzoek toont aan dat een gebrek aan selenium in het lichaam onrust zal veroorzaken. Een ander voordeel van omega-3 zuren stemmingsverbetering zal leiden.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

1 Comments

  1. Ik vind het jammer dat zo’n artikels nog rondzweven op internet. Naast de ( al veel tenietgedane) gezondheidsvoordelen van tonijn, zijn er ook (heel veel) gezondheidsnadelen die niemand durft vermelden. De tonijn(vis)industrie bant deze informatie zoveel mogelijk. Tonijn bevat heel veel giftige stoffen, medicatie, chemische bestanddelen en zware metalen. De zee is zwaar vervuild en aan de stervende hand. Wij eten tonijn, samen met ons eigen vervuilende stoffen. Is tonijn nog wel gezond? Dan hebben we nog niets vermeld over alle kleurstoffen en toevoegingen die de tonijn in de winkel heeft.
    Hiernaast is het ook jammer dat het wordt aangeraden om een bedreigde diersoort te eten. We eten toch ook geen pandaberen? 🙂 Meer weten, neem een kijkje op tunafree.nl.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

It is main inner container footer text