Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
img

13 Eenvoudige manieren om water gewicht te verliezen (snel en veilig)

1552 Views

13 Eenvoudige manieren om water gewicht te verliezen (snel en veilig)

Het menselijk lichaam bestaat ongeveer 60% uit water, die een belangrijke rol in alle aspecten van het leven speelt(1).

Echter vasthouden van een overmaat aan water (oedeem) is een veelvoorkomende bijwerking van chronische ontsteking (2).

Ook bekend als het vasthouden van vocht, kan oedeem worden veroorzaakt door voedselintolerantie, slechte voeding, blootstelling aan toxine en ziekten zoals nierfalen.

Vrouwen kunnen ook last hebben van het vasthouden van water tijdens de vruchtbare periode van hun menstruele cyclus en tijdens de zwangerschap.

Voor de meeste mensen is overtollig water gewicht niet een ernstig gezondheidsprobleem. Echter, het kan nog steeds negatief effect hebben op uw uiterlijk en de kwaliteit van leven.

Hier zijn 13 manieren om water gewicht snel en veilig te verminderen.

1. Bewegen op een regelmatige basis

Bewegen kan één van de beste manieren zijn om water gewicht te verminderen op de korte termijn. Elke vorm van verhoogt zweet, wat betekent dat je water verliest.

De gemiddelde vochtverlies tijdens 1 uur inspanning is ergens tussen 0,5-2 liter per uur, afhankelijk van factoren zoals warmte en kleding(3, 4, 5).

Tijdens een trainingssessie, , je lichaam verplaatst ook veel water naar je spieren (6).

Een andere goede optie om zweet te verhogen en het verliezen van water is de sauna, die u na uw sportschool sessie kan toevoegen.

Kortom: Regelmatige lichaamsbeweging kan u helpen bij het onderhouden van een natuurlijke balans van lichaamsvloeistoffen  zweet en overtollig water.

2. Slaap meer

Turquoise Alarm Clock

Onderzoek naar slaap benadrukt dat het is net zo belangrijk als voeding en lichaamsbeweging(7, 8, 9).

Slaap kan ook invloed hebben op de renale sympathische zenuwen in de nieren, die natrium en waterbalans reguleren(10).

Een studie wees uit dat wanneer je slaapt, je lichaam werkt als een waterleiding en flushes “toxinen” uit de hersenen (11).

Voldoende slaap kan ook helpen je lichaam hydratatie niveaus te beheersen en het vasthouden van water te minimaliseren.

Streven naar een gezonde hoeveelheid slaap per nacht, die voor de meeste individuen ongeveer 7-9 uur zal zijn.

Kortom: Een goede nachtrust kan helpen uw lichaam de hydratatie en natrium balans te beheren en leiden tot vermindering in water gewicht op de lange termijn.

3. Minder stress

Langdurige stress kan het hormoon cortisol verhogen, die rechtstreeks van invloed op het vasthouden van vocht en water gewicht(12).

Dit kan gebeuren omdat stress en cortisol verhogen een hormoon dat regelt de waterbalans in het lichaam, ook bekend als antidiuretisch hormoon of ADH(13).

ADH werkt door het sturen van signalen naar de nieren, ze vertellen hoeveel water terug te pompen in het lichaam(12).

Als u de stress niveaus beheerst, zal u een normale ADH en cortisol handhaven, die belangrijk is voor de vochtbalans op lange termijn en risico op gezondheid en ziektes(5, 13).

Kortom: Stress verhoogt cortisol en antidiuretisch hormoon, die rechtstreeks van invloed zijn op het waterbalans van uw lichaam.

4. Neem elektrolyten

Elektrolyten zijn mineralen met een elektrische lading, zoals magnesium en kalium.Zij spelen een belangrijke rol in je lichaam, met inbegrip van de regulering van het waterhuishouding (14).

Als elektrolyt niveau te laag of te hoog worden, kunnen ze verschuiving in de vochtbalans veroorzaken. Dit kan leiden tot een verhoogd water gewicht (14).

U moet uw inname van elektrolyt afstemmen op uw wateropname. Als je grote hoeveelheden water drinkt, moet u wellicht meer elektrolyten nemen(15).

Als u dagelijks lichaamsbeweging heeft of in een vochtige of hete omgeving leeft, moet u mogelijk extra elektrolyten nemen ter vervanging van het verloren zweet(16).

In tegenstelling tot grote hoeveelheden elektrolyten uit supplementen of zoute voedingsmiddelen, in combinatie met een lage inname van water, kan het tegenovergestelde effect hebben en het verhogen van het water gewicht.

Kortom: Elektrolyten regelen de waterbalans en cel hydratatie. Elektrolyt supplementen kunnen zinvol zijn als u veel water drinkt, veel beweegt, als u in een warm klimaat woont of geen zoute voedingsmiddelen eet.

5. Beheer uw zoutinname

Zout Shaker en Pile

Natrium, wat je dagelijks verkrijg van zout, is één van de meest voorkomende elektrolyten in het menselijk lichaam.

Het speelt een belangrijke rol bij hydratatie. Als niveaus te laag of te hoog zijn, zal dit leiden tot onbalans in het lichaam en dus het vasthouden van vocht.

Een hoge zoutinname , is meestal te wijten aan een voeding met veel bewerkte voedingsmiddelen, kan het vasthouden van water verhogen. Dit geldt in het bijzonder wanneer gecombineerd met lage wateropname en geen lichaamsbeweging(17, 18, 19, 20).

Dit lijkt af te hangen van de individuele huidige dagelijkse zoutconsumptie en bloedspiegel.

Een studie onderzocht dit en bleek dat je alleen overtollig water kan opslaan als u drastisch uw gebruikelijke dagelijkse inname wijzigt of verhoogd(21).

Kortom: Zout of natrium speelt een belangrijke rol in het vochtbalans. Probeer om extreme veranderingen, zoals overmatige zoutinname of de eliminatie van zout te voorkomen.

6. Neem een magnesium supplement

Magnesium is een belangrijke elektrolyt en mineraal. Het is onlangs uitgegroeid tot één zeer populair supplement voor gezondheid en sportprestaties.

Onderzoeken over magnesium zijn uitgebreid gedaan en laat zien dat er meer dan 600 rollen binnen het menselijk lichaam (22).

Een groot deel van het bewijs is gevonden bij vrouwen, waaruit blijkt dat magnesium kan water gewicht en premenstruele klachten (PMS) verminderen(23, 24).

Deze veranderingen kunnen optreden omdat magnesium een integrerende rol met andere elektrolyten speelt, zoals natrium en kalium.

Samen, helpen ze bij het beheersen van het waterbalans in uw lichaam.

Kortom: Magnesium inname moet worden geoptimaliseerd, omdat het een belangrijke rol speelt in de hydratatie niveaus en water niveau.

7. Neem een paardenbloem supplement

Herb Capsules

Het paardenbloem kruid, Taraxacum officinale , wordt gebruikt in de alternatieve geneeskunde voor de behandeling van het vasthouden van water (25).

In de afgelopen jaren, is het ook populair onder bodybuilders en atleten die behoefte hebben om water gewicht te verliezen voor esthetische doeleinden of om voor een bepaalde gewichtsklasse te voldoen.

Paardenbloem supplementen kunnen u helpen water gewicht te verliezen door het signaleren van de nieren om meer urine en extra zout of natrium te verdrijven.

In menselijke studies, paardenbloem inname verhoogt de frequentie van het plassen gedurende een periode van 5 uur(26).

Echter, ook al is het populair in gebruik, is absoluut meer onderzoek vereist op paardenbloem supplementen.

Kortom: Paardenbloem is een populair kruid vaak gebruikt door bodybuilders en atleten die behoefte hebben om water gewicht te verliezen.

8. Meer water drinken

Interessant, goed gehydrateerd kan eigenlijk het vasthouden van water verminderen(27).

Je lichaam is altijd op zoek om een gezond evenwicht te bereiken, dus als je constant gedehydreerd bent heeft je lichaam de neiging om meer water te behouden in een poging om te voorkomen dat het waterpeil te laag te wordt.

Het bereiken van een optimale dagelijkse inname van water kan ook belangrijk zijn voor lever en nieren gezondheid, wat kan leiden tot minder vasthouden van water op lange termijn(28, 29).

De voordelen van het drinken van meer water stoppen daar niet mee. Ander onderzoek toont aan dat het ook belangrijk is voor de gezondheid, vetverlies en hersenfunctie(30, 31, 32, 33, 34).

Zoals altijd, het bereiken van een optimaal balans. Als u overmatige hoeveelheden vloeistof drinkt kunt u daadwerkelijk uw water gewicht verhogen.

Het drinken als je dorst hebt en stoppen wanneer je goed gehydrateerd voelt. Je moet ook iets meer drinken in warme omgevingen of tijdens het sporten.

U kunt ook uw kleur van de urine beoordelen op goede hydratatie. Het moet licht geel of vrij helder zijn, dat is een goede indicatie dat je goed gehydrateerd bent.

Kortom: Uitdroging of over-hydratatie kan leiden tot het vasthouden van water. Zorg ervoor dat u een evenwichtige hoeveelheden water per dag drinkt.

9. Focus op deze voedingsmiddelen

Bladgroenten

Er zijn verschillende voedingsmiddelen die u kunt opnemen in uw voeding ter bestrijding van het vasthouden van water.

Kalium-rijke voedingsmiddelen worden vaak aanbevolen, zoals kalium kan helpen de balans van natrium en het verhogen van de urineproductie en helpt u overtollig water te verliezen(35).

Donkergroene bladgroenten, bonen, bananen , avocado’s , tomaten en yoghurt of andere zuivelproducten zijn allemaal gezond en kalium-rijk.

Magnesium supplementen of magnesium-rijke voedingsmiddelen worden ook aanbevolen. Deze omvatten pure chocolade , donkergroene bladgroenten, noten en volkoren granen.

De volgende voedingsmiddelen en kruiden worden vaak aanbevolen om water gewicht te verliezen in de alternatieve geneeskunde, met een aantal klinisch bewijs ter ondersteuning van het gebruik ervan:

Kortom: Bepaalde voedingsmiddelen en kruiden kunnen fungeren als diuretica en verminderen het vasthouden van water. Combineer ze met makkelijk verteerbare voedingsmiddelen die geen opgeblazen gevoel veroorzaken of intolerantie.

10. Verminderen van koolhydraten

Het verminderen van koolhydraten is een algemmen bekende strategie om het overtollige water snel te laten afnemen. Koolhydraten worden opgeslagen in de spieren en de lever als glycogeen, maar glycogeen trekt ook water met zich mee.

Voor elke gram glycogeen die u opslaat, 3 tot 4 gram water kan worden opgeslagen. Dit verklaart waarom mensen direct gewichtsverlies ervaren bij het overschakelen op een koolhydraatarm dieet, waardoor glycogeen wordt vermindert.

Koolhydraten kan ook leiden tot een stijging van het hormoon insuline, wat een toename in natrium retentie en re-absorptie van water in de nieren kan veroorzaken(44, 45).

Koolhydraatarm dieet leidt tot een daling van insuline, die vervolgens leidt tot een verlies van natrium en water door de nieren.

In tegenstelling, als je op een koolhydraatarm dieet of een dieet in het algemeen, dan kan een koolhydraatrijke maaltijd overtollige lichaamsvloeistof in je spieren trekken en het verhogen van water gewicht(46).

Probeer je inname van koolhydraten te veranderen en zien wat het beste werkt voor jou.

Kortom: Een koolhydraatarm dieet kan leiden tot een snelle daling van het water gewicht als gevolg van een glycogeen vermindering en lagere insuline niveaus.

11. Neem cafeïne supplementen of thee en koffie

Kop koffie

Thee en koffie zijn bekende diuretica die vooral effectief zijn vanwege hun hoge cafeïne gehalte .

Cafeïne heeft aangetoond dat het op korte termijn de urineproductie verhoogd en water gewicht lichtjes afneemt(47, 48).

In een studie, een glas water met of zonder cafeïne verleend aan deelnemers in doses van 4,5 mg / kg lichaamsgewicht.

Bij het combineren van cafeïne met water, het urinevolume van de deelnemers waren aanzienlijk toegenomen(49).

Dat gezegd zijnde, ook al heeft cafeïne een milde vochtafdrijvend effect, het zal niet leiden tot uitdroging bij consumenten.

Kortom: Matige hoeveelheden cafeïne uit koffie, thee of cafeïne supplementen kunnen helpen om het overtollige water te verliezen.

12. Verander uw gewoonten

Een van de beste wijzigingen die u kunt aanbrengen is om uw inname van verwerkte voedingsmiddelen en overmatig zout te verminderen.

Vermijd ook de hele dag zitten of voor langere periodes, waardoor uw bloedsomloop vermindert. Lichamelijke activiteit kan de circulatie verbeteren en je zweet het overtollige water eruit(50).

Bepaalde medicijnen kan ook leiden tot het vasthouden van water, dus neem contact op met uw huisarts of arts als u medicijnen dagelijks inneemt die te veel water vasthouden(50).

Aandacht voor het voedsel dat je eet, en zorg dat ze geen problemen geven met de spijsvertering of ontstekingen(50).

Tot slot, te veel of te weinig verbruik van water, alcohol, mineralen, cafeïne en zout kan allemaal leiden tot het vasthouden van water. Zoek een gezonde, normale balans.

Kortom: Controleer uw dieet voor buitensporige verwerkte voedingsmiddelen, zout, cafeïne en alcohol consumptie.

13. Overweeg plaspillen

Glas Water en Capsules

Plaspillen worden soms voorgeschreven voor de behandeling voor het vasthouden van overtollig water(51).

Ze werken door het activeren van uw nieren die spoelen het overtollige water en zout via de urine eruit.

Deze diureticum pillen worden vaak voorgeschreven aan mensen met hart- of longproblemen en om te helpen met de bloeddruk, het verminderen en voorkomen van vochtophoping en zwelling.

Het is belangrijk op te merken het verschil tussen recept diuretica of online plaspillen.

Voorgeschreven medicijnen zijn klinisch getest op veiligheid, terwijl sommige gekochten medicijnen online kan klinisch onderzoek ontbreken en zijn niet altijd getest op veiligheid.

Beide typen kan helpen bij het bestrijden van medisch gediagnosticeerd oedeem of overtollig water gewicht.

Praat met uw arts voordat u deze probeert.

Kort samengevat

Als de problemen zich blijft voordoen, ernstig lijkt of plotseling toeneemt, dan is het altijd het om beste medische hulp in te roepen.

In sommige gevallen kan overtollig waterretentie  de veroorzaker zijn door een ernstige medische aandoening.

De beste manier om overtollig water gewicht te bestrijden is het identificeren en behandelen van de oorzaak.

Dit kan overmatige zoutinname, gebrek aan elektrolyten, inactiviteit, teveel stress of regelmatige consumptie van bewerkte voedingsmiddelen zijn.

Sommige van deze zijn ook één van de belangrijkste oorzaken die zijn gekoppeld aan slechte gezondheid en ziekte.

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

negen − 6 =

It is main inner container footer text