Ad Clicks :Ad Views : Ad Clicks :Ad Views :
img

Is makreel gezond?

1696 Views

Is makreel gezond?

hoewel een portie vis bomvol geconcentreerde voedingsstoffen zit en ongeveer een derde tot de helft van de eiwitten levert die we dagelijks nodig hebben, eten we nu veel minder vis dan vroeger. Een lagere visconsumptie was een van de grootste verslechteringen binnen ons voedingspatroon in de 20e eeuw. Het eten van meer vis en minder vlees is erg goed voor de gezondheid. Hier zijn de goede redenen waarom je moet beginnen met het eten makreel.

Voorkomt hart-en vaatziekten

Een van de meest effectieve manieren om hartziekte te voorkomen is om voeding met goede hoeveelheden  omega-3-vetzuren te consumeren. Makreel is niet alleen rijk aan enkelvoudig onverzadigde vetzuren en meervoudig onverzadigde vetzuren maar ook laag in verzadigd vet. Vandaar dat het eten van deze vis verlaagt uw risico op hart complicaties zoals  beroerte , atherosclerose , hartaanvallen  en aritmie .
Verlaagt risico op diabetes
Makreel bevat een goede hoeveelheid gezonde vetten namelijk enkelvoudig onverzadigde vetzuren (EOV), die een belangrijke rol in de preventie spelen, evenals controle van de bloedsuikerspiegel bij diabetici . Het regelmatig consumeren van deze vis regelt niet alleen de bloedsuikerspiegel in het lichaam, maar het verlaagt ook visceraal vet, waardoor het  risico verlaagt op diabetes.

Controle bloeddruk

In het geval u een niet-vegetarisch van aard bent en last van hoge bloeddruk heeft , het eten van makreel  op een dagelijkse basis om uw bloeddruk niveaus binnen controle te houden. Het hoge kaliumgehalte aanwezig in deze vis helpt bij het handhaven van normale bloeddruk in aanvulling op het verlagen van de kans op gezondheidsproblemen complicaties geassocieerd met deze aandoening.

Vermindert symptomen van  reumatoïde artritis

Makreel bevat anti-inflammatoire verbindingen, die helpen bij het verlagen van de gewrichtspijn en stijfheid van de spieren bij mensen met reumatoïde artritis. Waaronder deze vis in voeding tijdens medicatie wordt gevonden uw conditie te verbeteren door het verbeteren van de effectiviteit van de geneesmiddelen.

Verbetert de cognitieve functie

Onderzoeken hebben aangetoond dat mensen die hoge niveaus van omega-3 vetzuren consumeren een lager risico op het krijgen van depressie. Vandaar dat, door het toevoegen van makreel in je dagelijkse voeding, dit voedsel niet alleen helpt bij het verminderen van stemmingswisselingen voor bij personen die vaak lijden aan een depressie, maar het verbetert ook de werking van antidepressiva. Makreel is vol met DHA (docosahexaeenzuur) en het consumeren van deze vis verlaagt uw kans op het lijden van de ziekte van Alzheimer en de ziekte van Parkinson.

Verhoogt overlevingskans van darmkanker patiënten

Makreel is een van de weinige natuurlijke bronnen die goede hoeveelheden  vitamine D bevatten, dat bekend dat er een overlevingskansen zijn van patiënten met darmkanker. Onderzoeken hebben aangetoond dat kanker patiënten met hoge bloedniveaus van vitamine D hebben meer kans om de ziekte te overleven, naast het verbeteren van de gezondheidstoestand.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

twaalf − 5 =

It is main inner container footer text